ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Σάββατο, 3 Ιουνίου, 2017 - 11:00
ΔΙΑΔΗΛΩΣΗ ΣΤΗ ΜΕΣΤΗ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ

Κυβέρνηση και Εγνατία Οδός αδιαφορούν για τις διαμαρτυρίες

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
διόδια
Μέστη
Περιφέρεια ΑΜ-Θ
ΠΕΔ ΑΜ-Θ

Γ. Σταυρίδης: "Γυρνάμε είκοσι χρόνια πίσω. Θα ακούμε μόνο για θανάτους, τραυματισμούς και τροχαία ατυχήματα"


Πολιτικοί φορείς από Έβρο και Ροδόπη βρέθηκαν στον χώρο, προκειμένου να εναντιωθούν στην ανέγερση διοδίων, που έχουν πάρει ήδη μορφή!

Διονύσης Βοργιάς

Άργησαν η Περιφέρεια ΑΜ-Θ και η Περιφερειακή Ένωση Δήμων να αντιδράσουν κατά της ανέγερσης διοδίων στη Μέστη. Παρόλα αυτά, η πρώτη μεθοδική αντίδραση ήρθε, το μεσημέρι της Παρασκευής 2 Ιουνίου, όταν πολιτικοί, θεσμικοί και παραγωγοί φορείς,

συγκεντρώθηκαν στον χώρο ανέγερσης των διοδίων, διαμαρτυρήθηκαν συμβολικά κι έκλεισαν την κυκλοφορία για περίπου είκοσι λεπτά. 
Παρά τα βάσιμα επιχειρήματα όλων, η πραγματικότητα θέλει τα διόδια να έχουν πάρει ήδη μορφή, με την κυβέρνηση και την Εγνατία Οδό προκλητικά να αδιαφορούν, και τους Θρακιώτες να καλούνται να πληρώσουν σε ένα ακόμη σημείο από την 1η Σεπτεμβρίου!  Κάλλιο αργά παρά ποτέ, όμως, κι εμείς ελπίζουμε στο ...θαύμα της αναστολής ανέγερσης του σταθμού. 


ΟΧΙ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ-ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Με σύνθημα ΟΧΙ στα διόδια ΝΑΙ στην ανάπτυξη, ο αντιπεριφερειάρχης Έβρου Δημήτρης Πέτροβιτες, διάβασε το σχετικό ψήφισμα: "Εκφράζουμε με έντονο και κατηγορηματικό τρόπο την πλήρη αντίθεσή μας επί της απόφασης της κυβέρνησης για δημιουργία νέων διοδίων στην περιοχή της Μέστης και σε οποιοδήποτε άλλο σημείο, κατά μήκος της Εγνατίας Οδού στην ΑΜ-Θ, καθώς ήδη λειτουργούν στην περιοχή οι σταθμοί διοδίων Ιάσμου και Μουσθένης. Η έναρξη εργασιών κατασκευής νέων Σταθμών στη Μέστη, δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή, καθώς έρχεται σε αντίθεση με τις δεσμεύσεις του ΤΑΙΠΕΔ ότι θα είχε προηγηθεί διάλογος και πλαίσιο συζήτησης με τους θεσμικούς εκπροσώπους για την εξεύρεση κοινά αποδεκτής λύσης. Παρά τις σχετικές διαβεβαιώσεις η εργολήπτρια εταιρεία ξεκίνησε ήδη την κατασκευή με σχετικές παρεμβάσεις στο σημείο αυτό".


Κύριο αίτημα είναι η άμεση αναστολή όλων των εργασιών ανέγερσης διοδίων στην ΑΜ-Θ. Επόμενες ενέργειες είναι η συγκρότηση επιτροπής πίεσης και η παράσταση διαμαρτυρίας στα συναρμόδια υπουργεία και στον πρωθυπουργό.


Παράλληλα, στο ψήφισμα υπενθυμίζεται προς την Εγνατία Οδό ΑΕ, οι δεσμεύσεις της, δηλαδή:
1. Δέσμευση για την ολοκλήρωση των τμημάτων του κάθετου άξονα Μάνδρα- Ψαθάδες,  που έπρεπε να περαιωθεί εντός του έτους 2016, καθώς και το Αρδάνιο - Μάνδρα.
2. Δέσμευση για την αναγκαιότητα της σύνδεσης της Δράμας με την Εγνατία Οδό με σαφές  χρονοδιάγραμμα  υλοποίησης. 
3. Λειτουργία σταθμού διοδίων στο συνοριακό σταθμό του Τελωνείου στους Κήπων Έβρου, ως αντιστάθμισμα στην μη κατασκευή - λειτουργία άλλων διοδίων εντός της περιφέρειας.
4. Την αποκατάσταση και ασφαλή βατότητα των «παράδρομων» της Εγνατίας Οδού, που είναι υποχρέωση της Εταιρείας και την εν γένει ενίσχυση των κονδυλίων  με  στόχο την συντήρηση των οδών  του Εθνικού δικτύου της Περιφέρειας .
5. Τη μη λειτουργία νέων σταθμών διοδίων εντός της περιφέρειας ΑΜ-Θ, έως ότου εφαρμοσθεί το καθεστώς του συστήματος αναλογικών διοδίων.


Επίσης, γίνεται αναφορά στις επιπτώσεις ανέγερσης διοδίων, που συνοψίζονται ως εξής: 
1. Οικονομική επιβάρυνση στους πολίτες, καθιστώντας σχεδόν απαγορευτική τη μετακίνηση τους εντός των ορίων της ΑΜ-Θ.
2. Αύξηση κόστους εμπορευμάτων, άρα εμπόδια στην επιχειρηματικότητα και την ανάπτυξη.
3. Επιβάρυνση του ήδη "ταλαιπωρημένου" και επικίνδυνου επαρχιακού δικτύου. Συνακόλουθα, οικονομική επιβάρυνση Περιφέρειας ΑΜ-Θ, καθώς αυτή επωμίζεται τη συντήρηση του δικτύου.
4. Κίνδυνος για δυστυχήματα.


"ΠΑΡΕΛΑΣΗ" ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΛΙΓΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ
Στο σημείο βρέθηκε ο πρόεδρος της ΠΕΔ, δήμαρχος Αλεξανδρούπολης Βαγγέλης Λαμπάκης, βρέθηκε στο σημείο. "Μην βιάζεστε να πείτε ότι η συγκέντρωση είναι αριθμητικά μικρή και να βγάλτε συμπεράσματα για έναν κοινωνικό αγώνα που σήμερα ουσιαστικά αρχίζει. Κάνουμε έναν σιωπηλό και ήρεμο αγώνα, τέτοιο που ταιριάζει στον καταπιεσμένο μας λαό, όπου η δημοκρατία τα τελευταία χρόνια έχει υποχωρήσει τόσο πολύ, που ο μέσος πολίτης πιστεύει ότι δεν έχει δικαιώματα παρά μόνο υποχρεώσεις!

Η αιτιολογία ότι η χώρας μας τελεί υπό επιτροπεία και, άρα, δεν μπορούμε να αντισταθούμε στα διόδια, ας ισχύσει μόνο για την κυβέρνηση. Εμείς, ως λαός, έχουμε το δικαίωμα και την υποχρέωση να αντισταθούμε", δήλωσε και πρόσθεσε ότι τα πάντα προμηνύουν δικαστικό αγώνα, στον οποίο η Θράκη έχει τους νομικούς με το μέρος της.

Ο δήμαρχος χαρακτήρισε τα διόδια ως "σφαγεία" και την κατάσταση ως "τραγική και παράνομη" και κατέληξε στο συμπέρασμα πως "ο λαός δεν αντέχει άλλο και φυσικά δεν αντέχει την αποκοπή Έβρου-Ροδόπης. Ο αγώνας έχει πάρει το πρόσημο της ενότητας, μεταξύ δήμων και περιφέρειας, σε όλη τη βόρεια Ελλάδα. Η κατασκευή κρατάει μόλις ένα μήνα, η καταστροφή τους μόλις δέκα λεπτά". Ο κ. Λαμπάκης ήταν κι ο μόνος που φάνηκε ένα βήμα πιο έτοιμος από τους υπόλοιπους για έναν μεθοδικό αγώνα, ανεξάρτητα από πολιτικό ή νομικό κόστος. 


Ως την πρώτη ενέργεια, χαρακτήρισε τη διαδήλωση ο αντιπεριφερειάρχης Έβρου Δημήτρης Πέτροβιτς. "Η Περιφέρειά μας είναι μια από τις φτωχότερες σε όλη την Ευρώπη. Η Εγνατία είναι υπόλογος απέναντί μας, τόσο για τη σύνδεση Δράμας-Καβάλας, που ποτέ δεν υλοποιήθηκε, όσο και για τον κάθετο άξονα και για τους παράδρομους. Δεν έχει γίνει τίποτα", τόνισε κατηγορηματικά, κι ανέδειξε ότι η κυβέρνηση είναι απούσα.


Στο σημείο και ο αντιπεριφερειάρχης Ροδόπης Νίκος Τσαλικίδης. "Οι πιέσεις θα γίνουν πιο έντονες και δεν θα επιτρέψουμε, σε καμία περίπτωση, ένα τόσο σημαντικό ζήτημα να περάσει με τον πλέον θρασύ τρόπο. Σήμερα γίνεται η αρχή, χωρίς κόμματα, όλοι μαζί", δήλωσε μεταξύ άλλων.


Με καυστικό τρόπο, ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ, Φώτης Καραλίδης, κατέδειξε τη "λογική προικοδότησης της Εγνατίας Οδού, για να είναι μια ...καλοπροικισμένη νύφη στον ενδεχόμενο αγοραστή της", και ζήτησε άμεση πειθαρχία της εταιρίας στις δεσμεύσεις της. 


"Ενδεχομένως η κινητοποίηση να έπρεπε να γίνει νωρίτερα, όμως ποτέ δεν είναι αργά", παραδέχθηκε ο δήμαρχος Κομοτηνής Γιώργος Πετρίδης και συμπλήρωσε: "Αναγνωρίζουμε και καταλαβαίνουμε την αναγκαιότητα των διοδίων και τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης, όμως δε μπορούμε να κατανοήσουμε την χωροθέτηση των συγκεκριμένων διοδίων, που αποκόπτουν αυτό που η ίδια η πολιτεία έχει αναγνωρίσει ως δίπολο ανάπτυξης της περιοχής, δηλαδή την Κομοτηνή και την Αλεξανδρούπολη".


"Αποφασίζουν για εμάς, χωρίς εμάς! Η υπομονή όλων έχει εξαντληθεί", παραδέχεται ο δήμαρχος Μαρώνειας-Σαπών, Γιάννης Σταυρίδης, με τους κατοίκους των Σαπών να βρίσκονται στο ...χειρότερο σημείο. "Τα διόδια είναι καταστροφή στην καθημερινότητα, την ανάπτυξη και τον τουρισμό. Καλώ τους υπεύθυνους να κάνουμε μια οδική διαδρομή στις παρα-εγνατίες, για παράδειγμα από Αλεξανδρούπολη προς Κομοτηνή δεν υπάρχει πρόσβαση, αλλά αντίθετα είναι κομμένη στον Μακροπόταμο. Το επαρχιακό δίκτυο Κομοτηνής-Σαπών είναι στο κατώτατο επίπεδο. Φοβάμαι πως θα ξαναγυρίσουμε σε καταστάσεις πριν από είκοσι χρόνια, θα ακούμε μόνο για θανάτους, τραυματισμούς και τροχαία", ανέδειξε.


Από τους βουλευτές νομού Ροδόπης, παρών ήταν μόνο ο Ιλχάν Αχμέτ της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, καθώς οι Μουσταφά Μουσταφά και Αϊχάν Καρά Γιουσούφ έβγαλαν "φτερά". "Η Θράκη δεν αντέχει άλλο. Δυο χρόνια τώρα, η κυβέρνηση δεν έχει δείξει το παραμικρό ενδιαφέρον για την περιοχή μας", είπε ο βουλευτής, προμηνύοντας και το τέλος του εμπορίου στη Θράκη. Παρών από τον ΣΥΡΙΖΑ μόνο ο Τάκης Χαρίτος, ο οποίος αναγνώρισε το αίτημα "για κατάργηση μετωπικών και πλευρικών διοδίων", και μίλησε για την ανάγκη αναλογικών διοδίων.
 

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Πως γίνεται το ίδιο δημοτικό συμβούλιο, της Κομοτηνής,  συγχρόνως να αποπνέει αέρα …Βρυξελλών και προόδου,  αλλά και οπισθοδρόμησης και περίεργων απόψεων και συμμαχιών. 

Ημερολόγιο