ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Παρασκευή, 14 Ιουλίου, 2017 - 11:00
ΤΡΕΙΣ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ

Η δημοκρατία μέσα από τα μάτια νέων της Κομοτηνής

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Μαθητές
Βουλή

Σωτηρία Τζαμπατζίδου (2ο ΓΕΛ), Αποστολία Γκαγκά (1ο ΓΕΛ), Ευδοκία Χαρίτου (3ο ΓΕΛ) εκπροσώπησαν τη Ροδόπη, και οι τρεις μοιράζονται την εμπειρία τους

"Δεν υπήρχε η παρουσία πολιτικών για να ακούσουν τις ιδέες μας", λέει μεταξύ άλλων η Ευδοκία

 

 

Διονύσης Βοργιάς

Στα "έδρανα" των Ελλήνων βουλευτών κάθισαν τρεις Κομοτηναίες, στο πλαίσιο του προγράμματος "Βουλή των εφήβων". Εκπροσώπηση γένους θηλυκού λοιπόν για τη Ροδόπη, με τις Σωτηρία Τζαμπατζίδου (2ο ΓΕΛ), Αποστολία Γκαγκά (1ο ΓΕΛ), Ευδοκία Χαρίτου (3ο ΓΕΛ), να γίνονται για ένα πενθήμερο (6-10 Ιουλίου) βουλευτές. 


Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Η διαδικασία συμμετοχής των μαθητών Α´ και Β´ Λυκείου των σχολείων της Ελλάδας, της Κύπρου, των ελληνικών σχολείων του απόδημου ελληνισμού, καθώς και των ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ στις δραστηριότητες για την ανάδειξη των "εφήβων βουλευτών" της ΚΒ´ Συνόδου του προγράμματος ολοκληρώθηκε στα τέλη Μαρτίου. Σε αυτή συνολικά έλαβαν μέρος 21.682 μαθητές (9.448 αγόρια και 12.234 κορίτσια) από 969 σχολεία (898 σχολεία από την Ελλάδα, 58 από την Κύπρο, 13 ελληνικά σχολεία του εξωτερικού). 
Αφότου ολοκληρώθηκε το στάδιο συμμετοχών στις προβλεπόμενες δραστηριότητες, ακολούθησε ηλεκτρονική κλήρωση µέσω της οποίας επιλέχθηκαν οι 300 τακτικοί και 300 αναπληρωματικοί από την Ελλάδα, την Κύπρο και τον απόδημο Ελληνισμό. Όσες περισσότερες "εργασίες" είχαν κάνει οι μαθητές, τόσο μεγαλύτερες ήταν οι πιθανότητες επιλογής τους. Οι τακτικοί "έφηβοι βουλευτές" πήραν μέρος στις τετραήμερες εργασίες της Συνόδου στην Αθήνα, στο κτίριο της Βουλής.


ΟΙ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ
"Στην αρχή δεν ήμουν πολύ σίγουρη για το αν ήθελα να συμμετάσχω σε αυτό το πρόγραμμα, γιατί οι μαθητές επιλέγονταν μέσω κλήρωσης, και δεν ήξερα αν άξιζε τον κόπο. Όμως, όταν ξεκίνησα να κάνω κάποιες εργασίες, είχε πολύ πλάκα, και κατέληξα να τις κάνω όλες", αναφέρει η 17χρονη Αποστολία Γκαγκά για τις αρχικές και τις τελικές εντυπώσεις της, κι εξηγεί ότι έκανε προσπάθεια γνωριμίας με τους συμμετέχοντες πριν την έναρξη εργασιών της Βουλής. "Πριν δυο μήνες αποφάσισα να βρω όλα τα παιδιά από τις άλλες περιοχές, προκειμένου να γνωριστούμε από πριν και να μιλάμε. Άρα, πριν από τη συνάντησή μας στη Βουλή, ήμασταν 120 άτομα στην ομάδα, όπου και μιλούσαμε καθημερινά".


Η Αποστολία, μαζί με την Σωτηρία, εργάστηκαν στον τομέα της ψηφιακής εποχής. "Έμαθα πάρα πολλά για τους κινδύνους του διαδικτύου και πως μπορώ να τους αποφύγω. Είχαν πολύ ενδιαφέρον οι απόψεις των άλλων παιδιών πάνω σε αυτό το θέμα, κι έτσι στο τέλος κάναμε μια συλλογική προσπάθεια να συγκεντρώσουμε τα πορίσματα της συζήτησης και το τι πιστεύουμε όλοι. Στο τέλος, ένα παιδί μας εκπροσώπησε στην Ολομέλεια και είπε όσα συζητήσαμε", μας λέει η Αποστολία, η οποία έχει θετικές εντυπώσεις από την εκπαιδευτική εκδρομή. Για το αν το πενθήμερό της στη Βουλή της έδωσε κάποιες σκέψεις για μια "καριέρα" σε αυτό το πεδίο, η μαθήτρια διευκρινίζει πως "θα ήθελα πάντα να ενημερώνομαι πάνω στα πολιτικά, ώστε να μπορώ να εκφράζω γνώμη, αλλά δε νομίζω πως θα ήθελα να ασχοληθώ με τον τομέα της πολιτικής".

"Η εμπειρία ήταν πάρα ωραία, γιατί κατάφερα να μάθω πολλά πράγματα και να συζητήσουμε για διάφορα θέματα", προσθέτει και η Σωτηρία που εργάστηκε στην ίδια επιτροπή και συμπληρώνει ότι "ακούσαμε τις απόψεις νέων και πιστεύω ότι αυτή η εμπειρία θα μας βοηθήσει και στην τρίτη λυκείου, ιδιαίτερα στο μάθημα της έκθεση. Επίσης, αποτελεί εφόδιο για τη ζωή μας και θα μας βοηθήσει στην εξέλιξή μας". Παρόλα αυτά τονίζει ότι οι απόψεις των νέων δεν ακούγονται στο μέτρο που θα έπρεπε. "Νομίζω πως δεν δίνεται ιδιαίτερη σημασία σε αυτά που λέμε και δεν θα ακουστούν όλα. Κυρίως θα προβληθούν όσα αναφέρθηκαν στην Ολομέλεια, όπως όμως δεν μπορούσαν να εκτεθούν όλα όσα συζητήσαμε", μας δηλώνει σχετικά, αλλά δίνει το θετικό μήνυμα προς τα παιδιά, ώστε να συμμετέχουν σε αυτή την εμπειρία από την οποία και θα αποκομήσουν πολλά οφέλη. "Μάθαμε πως μπορούμε να δραστηριοποιηθούμε αναφορικά με την προστασία από τους κινδύνους του διαδικτύου. Άκουσα πράγματα που δεν ήξερα. Γι' αυτό θα παρότρυνα σε όλους να συμμετάσχουν γιατί και μαθαίνεις πράγματα και γνωρίζεις άτομα με διαφορετικές απόψεις. Θα το θυμόμαστε για μια ζωή", καταλήγει.

Σε διαφορετική "ομάδα" εργάστηκε η Ευδοκία Χαρίτου, που στα 16 της χρόνια χαρακτηρίζει την εμπειρία ως "πολύ σημαντική, γιατί μου έδωσε την ευκαιρία να γνωρίσω από κοντά το κοινοβούλιο και τους θεσμούς δημοκρατίας, και μπόρεσα να κοινωνικοποιηθώ με παιδιά από Ελλάδα και Κύπρο. Συζητήσαμε για κοινωνικά και πολιτικά θέματα και είχαμε την ευκαιρία να επισκεφτούμε πολλά μέρη της Αθήνας". Αναφορικά με τον τομέα που εργάστηκε με τους υπόλοιπους "έφηβους βουλευτές" μας εξηγεί ότι "ήμουν στην ομάδα που ασχολήθηκε με τα ανθρώπινα δικαιώματα, την οποία επέλεξα γιατί πιστεύω πως υπάρχει παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και κοινωνική ανισότητα. Ασχοληθήκαμε με τα δικαιώματα που έχει ο άνθρωπος από τη γέννησή του και τα αναλύσαμε ένα προς ένα". 


Η μαθήτρια αναδεικνύει πως εκτέθηκαν πολλές ενδιαφέρουσες ιδέες και κρατάει τις καλύτερες αναμνήσεις από την εμπειρία, όμως απαριθμεί και αρνητικά στοιχεία. "Δυστυχώς οι συζητήσεις μας περιορίστηκαν μέσα στην ομάδα, δηλαδή δεν υπήρχε η παρουσία κάποιων πολιτικών ούτε προβλήθηκε η δράση μέσα από τα ΜΜΕ, κι αυτά ήταν τα δυο αρνητικά στοιχεία. Άρα, δεν άκουσαν τους προβληματισμούς, τις ανησυχίες, τις σκέψεις και τα όνειρά που έχουμε ως νέοι.

Επίσης, στην Ολομέλεια, υπήρξε κατά κάποιο τρόπο ένας περιορισμός της ελευθερίας έκφρασης, γιατί δόθηκε η ευκαιρία μόνο σε λίγους και κατόπιν κλήρωσης, να μιλήσουν, οι οποίοι και ήταν υποχρεωμένοι να πουν αυτά που συζητήθηκαν στην ομάδα κι όχι δικές τους σκέψεις".


Η "φρέσκια" νέα γενιά κάθισε για λίγο στα έδρανα και μας έδωσε μια ελπίδα πως ίσως, αυτοί που έρχονται στο κοινωνικοπολιτικό γίγνεσθαι, να τα καταφέρουν καλύτερα από όσους βρέθηκαν σε αυτό τόσα χρόνια.

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Επέτειος της αποκατάστασης της Δημοκρατίας χθες στην χώρα μας,  όπου σύσσωμη η πολιτική ηγεσία έδωσε το παρόν, για να μας αποδείξει ότι οι θεσμοί και οι κανόνες, η ελευθερία  και το δίκιο,  σε αυτή τη χώρα κ

Ημερολόγιο