ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Τρίτη, 14 Νοεμβρίου, 2017 - 11:00
ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΜΙΛΗΣΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΜΟΤΗΝΗ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ

Χρέωση 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο στην Εγνατία Οδό φέρνει το αναλογικό σύστημα διοδίων

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
διόδια
Χρήστος Σπιρτζής
Υπουργείο Μεταφορών

Το σύστημα αναμένεται να δημοπρατηθεί εντός του 2017 και να τεθεί σε λειτουργία από το επόμενο έτος. Πρόβλεψη ειδικής τιμολογιακής πολιτικής σε συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες, όπως ΑμεΑ, πολύτεκνοι, άνεργοι κ.α. αλλά και για τους κατοίκους των όμορων περιοχών
 

Δήμητρα Συμεωνίδου

Χρέωση 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο φέρνει το αναλογικό σύστημα διοδίων στην Εγνατία Οδό, που αναμένεται να δημοπρατηθεί εντός του 2017 και να τεθεί σε λειτουργία από το επόμενο έτος. Αυτό έκανε γνωστό ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, ερωτώμενος από την Κομοτηνή όπου βρέθηκε χθες. Ειδικά για το ζήτημα της λειτουργίας των νέων διοδίων σε Μέστη, Καβάλα και άλλα σημεία της Εγνατίας Οδού, ο κος Σπίρτζης αποκρίθηκε ως εξής: "Είναι απαράδεκτο στην Εγνατία Οδό να μην υπάρχουν για δεκαετίες διόδια. Δεν γίνεται ο κάτοικος ενός ακριτικού μικρού ή μιας πόλης που δεν χρησιμοποιεί για χρόνια τον αυτοκινητόδρομο να πληρώνει για δεκαετίες την συντήρηση της Εγνατίας και του παράπλευρου οδικού δικτύου για να διέρχονται βαριά οχήματα από την κεντρική Ευρώπη προς την Τουρκία και τη Ρωσία και όλα αυτά να τα επωμίζεται ο ελληνικός λαός. Δεν γίνεται να μην έχουμε έσοδα από την λειτουργία του αυτοκινητόδρομου και να μην έχει προβλεφτεί καν η σύνδεση των λιμανιών της βορείου Ελλάδας, των βιομηχανικών περιοχών, των τουριστικών περιοχών της χώρας και να πληρώνουμε την συντήρηση για μια δραστηριότητα που δεν αφήνει στην χώρα ούτε ένα ευρώ. Άρα οι χρήστες πρέπει να πληρώνουν διόδια".


Με το συγκεκριμένο σύστημα, καθιερώνεται η αναλογική χρέωση με βάση τα χιλιόμετρα που διανύει ο κάθε χρήστης άρα και με διαφορετική τιμή. Σε αυτό, φαίνεται να συμφώνησε και το ΤΑΙΠΕΔ, μετά την διαπραγμάτευση με τον υπουργό Υποδομών. Επίσης, όπως ενημέρωσε ο κ. Σπίρτζης, τα βαρέου τύπου οχήματα και τα φορτηγά θα διέρχονται υποχρεωτικώς από τις κεντρικές οδικές αρτηρίες έτσι ώστε με την απαγόρευση της κυκλοφορίας στους παράπλευρους δρόμους να αμβλυνθεί ο κίνδυνος ατυχημάτων.


Εντός του 2017 το υπουργείο Υποδομών, όπως ανέφερε περαιτέρω ο κος Σπίρτζης, "θα βγάλει το διαγωνισμό για το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων που είναι ένα δίκαιο σύστημα. Επομένως θα έχουμε μέσα στο 2018 την υλοποίηση και την εγκατάσταση. Η Εγνατία οδός θα είναι η πρώτη όπου θα υλοποιηθεί αυτό το σύστημα, έχουμε όμως και τις δεσμεύσεις στους σταθμούς στους οποίους το ΤΑΙΠΕΔ έχει δεσμευτεί να βάλει διόδια. Επομένως θα μπουν διόδια στους σταθμούς που είναι έτοιμοι, αν θυμάμαι είναι τέσσερις σταθμοί. 


Η χρέωση είναι μικρή, έγιναν οι διορθώσεις της τιμολογιακής πολιτικής που έστειλε το ΤΑΙΠΕΔ, είναι 0,030 λεπτά το χιλιόμετρο περίπου ο υπολογισμός, σε αντίθεση με τα 0,062 που είναι στην υπόλοιπη χώρα", είπε ο υπουργός και πρόσθεσε "μόλις εφαρμοστεί το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα θα ξεχάσουν οι Έλληνες τα μεσαιωνικά συστήματα των μετωπικών διοδίων, δεν θα υπάρχουν δηλαδή σταθμοί μετωπικοί, δεν θα σταματάμε για να πληρώνουμε. Όσο για τα επαγγελματικά οχήματα θα έχουν μια συσκευή για να μπορούμε να βλέπουμε τα χιλιόμετρα που διανύουν. Αυτό αφορά όχι μόνο τα δικά μας μεγάλα και βαριά οχήματα, αλλά κυρίως τα ξένα βαριά οχήματα που μπαίνουν στην χώρα, τα επιβατικά θα έχουν ή transmitter ή μια εφαρμογή στο κινητό τηλέφωνο και θα πληρώνουν μέσω τραπέζης κάρτας ή οτιδήποτε άλλο. Θα ενταχθούνε και οι κάθετοι άξονες στο σύστημα, αλλά η επιβάρυνση δε θα αφορά τους μόνιμους κατοίκους, αλλά τους επισκέπτες ή την διέλευση ξένων οχημάτων".


Φυσικά, τόνισε ο υπουργός, "υπάρχουν οι εξαιρέσεις των επαγγελματιών που πρέπει να διέρχονται από τον παράπλευρο οδικό δίκτυο, αν υπάρχει έδρα ή αν υπάρχει μεταφορικό αντικείμενο προφανώς επιτρέπεται, αρκεί να δείξει κάποιος το τιμολόγιό του ή το δελτίο αποστολής ή το δελτίο παραγγελίας, δεν χρειάζεται καν άδεια σε αυτές τις περιπτώσεις. Στο  παράπλευρο οδικό δίκτυο μέχρι να φτιάξουμε το αναλογικό ηλεκτρονικό σύστημα, θα πρέπει η τροχαία μας να βάλει λίγο τα δυνατά της". 


Τέλος, σύμφωνα με όσα είπε ο κος κ. Σπίρτζης υπάρχει πρόβλεψη ειδικής τιμολογιακής πολιτικής σε συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες, όπως ΑμεΑ, πολύτεκνοι, άνεργοι κ.α. αλλά και για τους κατοίκους των όμορων περιοχών. "Έχουμε προβλέψει την απαλλαγή συγκεκριμένων κοινωνικών ομάδων όπως είναι τα άτομα με αναπηρία. Φαντάζομαι ότι θα συμφωνήσει και η Εγνατία Οδός που είναι η διαχειρίστρια να υπάρχουν εκπτωτικές πολιτικές στους συχνούς καθημερινούς χρήστες και αυτό που έχει δεσμευτεί και ο πρωθυπουργός είναι ότι οι όμοροι δήμοι, οι αντιπεριφέρειες δηλαδή, οι μόνιμοι κάτοικοι θα έχουν ελεύθερες διελεύσεις. 

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Μικροπολιτική στα ερείπια και στην απόγνωση και ρεπορτάζ βασισμένο στον ανθρώπινο πόνο και στην καταστροφή,  μόνο και μόνο για να αντιπολιτευτούν, η να πουλήσουν  η να ρίξουν ευθύνες,  μόνο στην  Ελλάδα γίνε

Ημερολόγιο