ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Τρίτη, 20 Μαρτίου, 2018 - 11:00
Η ΓΝΩΣΗ ΠΕΡΝΑΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ

Γιορτή επιστημών διοργάνωσε το Φροντιστήριο Ορόσημο

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Φροντιστήριο 2001 Ορόσημο

Την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε πειράματα, να λύσουν γρίφους, να δοκιμαστούν σε δωμάτιο απόδρασης, είχαν οι μαθητές του φροντιστηρίου

"Οι μαθητές επιλέγουν συνειδητοποιημένα την κατεύθυνση σπουδών τους, μετά από τις δράσεις αυτές", εξηγεί ο ιδρυτής του φροντιστηρίου Σ. Λιπορδέζης

Διονύσης Βοργιάς

Γνώση και ψυχαγωγία συνδυάστηκαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, στην τρίτη Γιορτή Επιστημών που διοργάνωσε το Φροντιστήριο Ορόσημο, εντός των εγκαταστάσεών του στην Κομοτηνή, το πρωί του Σαββάτου 17 Μαρτίου. Εκεί άλλωστε υπάρχουν αίθουσες - οι οποίες έχουν ονομαστεί και συμβολικά πχ. Θράκη ή Πλάτωνας - οι οποίες προσφέρονται για διαδραστική μάθηση, καθώς και ο πολυχώρος που φέρει το όνομα "Νίκος Λυγερός" και είναι "η χαρά των επιστημών" όπως λένε οι μαθητές του φροντιστηρίου.


Το πρωί του Σαββάτου μικροί και μεγάλοι μαθητές είχαν μία πρώτης τάξεως ευκαιρία να συμμετάσχουν σε κάθε λογής πειράματα, να λύσουν απαιτητικούς γρίφους, να δοκιμαστούν σε ειδικά διαμορφωμένο δωμάτιο απόδρασης(: Escape Room) το οποίο λειτούργησε εντός του πολυχώρου Νίκος Λυγερός. Με αυτό τον τρόπο διασκέδασαν μαθαίνοντας! Οι πιο μικροί φάνηκαν καταχαρούμενοι, οι πιο μεγάλοι αποφορτίστηκαν και από το άγχος των εξετάσεων που έρχονται. Όλοι αποδείχθηκαν κερδισμένοι σε γνώση και ψυχαγωγία, ενώ οι άνθρωποι του φροντιστηρίου δεσμεύτηκαν ότι αυτές οι δράσεις φυσικά και θα συνεχιστούν.


Στον χώρο βρισκόταν και ο ιδρυτής του φροντιστηρίου Σάκης Λιπορδέζης, ο οποίος επιμελήθηκε πολλές από τις δράσεις, και μας μίλησε για την Γιορτή Επιστημών. "Έχουμε πειράματα φυσικής, χημείας, βιολογίας, γρίφους, δωμάτιο απόδρασης σε θεωρητικές και θετικές επιστήμες, και άλλα πολλά. Οι μαθητές μας εφαρμόζουν τις θεωρητικές και θετικές επιστήμες σε όλες αυτές τις δράσεις, οι οποίες δίνουν περιεχόμενο σε όλα όσα μαθαίνουν τα παιδιά στο σχολείο και στο φροντιστήριο", μας εξήγησε. 


Ο κος Λιπορδέζης στάθηκε στην αξία που έχουν αυτές οι βιωματικές δράσεις, ώστε οι μαθητές να βλέπουν στην πράξη τα επαγγέλματα που θα κληθούν να επιλέξουν στο μέλλον, για να μην καταλήξουν σε μονοπάτια που δεν θα τα κάνουν ούτε παραγωγικά ούτε ευτυχισμένα από το επάγγελμά τους. "Τα παιδιά συνηθίζουν να μαθαίνουν μόνο θεωρία και πολλές φορές δυσανασχετούν. Μάς ρωτούν για παράδειγμα τα παιδιά, γιατί μαθαίνουμε τα αρχαία ή τα μαθηματικά ή την ιστορία; Γι' αυτό έρχεται η εφαρμογή της θεωρίας στην πράξη και οι μαθητές καταλαβαίνουν γιατί έμαθαν τα πράγματα στην θεωρία", σημειώνει αναλυτικά ο Σ. Λιπορδέζης κι εξηγεί ότι η διαδικασία είναι αρκετά διασκεδαστική, κάτι που αντιλήφθηκε και ο ίδιος: "Όταν κάναμε τις πρόβες για τα πειράματα και το δωμάτιο απόδρασης, διασκεδάσαμε πάρα πολύ κι αποδείχθηκε ο ψυχαγωγικός χαρακτήρας αυτών των δράσεων".


Ο Σάκης Λιπορδέζης στέκεται στον θετικό αντίκτυπο που έχουν όλες αυτές οι δράσεις προς τους μαθητές του φροντιστηρίου, άμεσα, μεσοπρόσθεσμα και κυρίως μακροπρόθεσμα. "Πιστεύω - κι αυτό το μετρήσαμε στις προηγούμενες χρονιές - ότι τα παιδιά μας, μέσα από αυτές τις δράσεις, ανακαλύπτουν τους στόχους τους. Είδαμε παιδιά να ανακαλύπτουν την Βιολογία και να θέλουν να γίνουν Βιολόγοι, να λατρεύουν την Χημεία, να βλέπουν τις εφαρμογές της Φυσικής, να αγαπούν τα Αρχαία. 


Παλιά, τα παιδιά προσπαθούσαν μέσα από γνώσεις αφηρημένες και άλλα στοιχεία (πχ. αν θα διοριστούν) να δουν τι σπουδές θα κάνουν. Όμως, έπεφταν σε βάθος χρόνο σε απογοήτευση, γιατί έβλεπαν πως δεν ήθελαν τελικά να σπουδάσουν αυτό που ασκούν. Τα τελευταία χρόνια που κάνουμε αυτές τις δράσεις στο φροντιστήριο, είδαμε ότι οι μαθητές μας είναι πολύ συνειδητοποιημένοι στον επαγγελματικό τους προσανατολισμό", κατέληξε ο κος Λιπορδέζης.

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Άραγε πόσο σοβαρά έλαβε υπόψη,   την υπόθεση της καταγγελίας του προέδρου  του επιμελητηρίου Δράμας και υπευθύνου εξωστρέφειας και διεθνών σχέσεων της κεντρικής ένωσης,  το αρμόδιο υπουργείο και η  κυβέρνηση