ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Παρασκευή, 24 Νοεμβρίου, 2017 - 11:00
ΔΟΚΙΜΕΣ ΒΑΡΕΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΝΗ

Γιατί καθυστερεί να ανοίξει η παλιά γέφυρα Κομψάτου

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Γέφυρα Κομψάτου
εργασίες

Δοκιμάστηκε η διέλευση οχημάτων βάρους 100 τόνων για να ελεγχθεί η αντοχή


Έπρεπε να πέσει μία καινούργια γέφυρα για να ενδιαφερθούν οι αρμόδιοι φορείς για το παλιό οδικό δίκτυο

Δήμητρα Συμεωνίδου


Μία ιρλανδική διάβαση, απουσία διαγράμμισης, σήμανσης, φωτισμού και απώλεια χρόνου λόγω της αυξημένης χιλιομετρικής απόστασης, συνθέτουν τα χαρακτηριστικά της διαδρομής Πολυάνθου και Ιάσμου, μετά την πτώση της νέας γέφυρας Κομψάτου και το κλείσιμο της παλιάς γέφυρας. Σήμερα δύο και πλέον μήνες μετά και ενώ οι πληροφορίες ήθελαν την παλιά γέφυρα του Κομψάτου να ανοίγει στην κυκλοφορία οχημάτων, αυτές δεν επιβεβαιώθηκαν. 


Ήταν Κυριακή 10 Σεπτεμβρίου 2017 όταν η γέφυρα Κομψάτου έπεσε σαν τραπουλόχαρτο αποκόπτοντας το δυτικό τμήμα του νομού, κυρίως τον Δήμο Ιάσμου, από το ανατολικό. Την επομένη, το συντονιστικό όργανο πολιτικής προστασίας αποφάσισε το κλείσιμο της παλιάς γέφυρας, αφού κανείς δεν λάμβανε την ευθύνη να εγγυηθεί την στατικότητα και εκείνης της γέφυρας, η οποία ήταν άγνωστο πότε συντηρήθηκε για τελευταία φορά. Χαρακτηριστικό της άγνοιας είναι ότι αναζητήθηκαν στοιχεία για την γέφυρα ακόμα και από υπηρεσιακούς που είχαν συνταξιοδοτηθεί.  


Οι εξελίξεις βρήκαν τους τοπικούς φορείς σε συσκέψεις και με άμεση λύση να προκρίνεται η διοχέτευση της κυκλοφορίας προς Ίασμο, από τον Πολύανθο μέσω Αμβροσίας. Η λύση, προσωρινή, όπως είχαν υποσχεθεί, μέχρι να ελέγξουν τη στατικότητα της παλιάς γέφυρας στον Κομψάτο. Φυσικά για τη νέα γέφυρα ούτε λόγος...
Οι τελευταίες πληροφορίες του "Χ" ήθελαν στην παλιά γέφυρα να γίνονται δοκιμές στατικότητας. Αυτές έγιναν επί 8ωρου τις προηγούμενες μέρες με τη διέλευση οχημάτων που έφταναν τους 100 τόνους, ώστε να διαπιστωθεί η αντοχή της ακόμα και στην κυκλοφορία βαρέων οχημάτων. Επίσημο πόρισμα δεν μας έχει κοινοποιηθεί για τα αποτελέσματα αυτών των δοκιμών, όμως, όπως μάθαμε, οι ειδικοί δείχνουν να προσανατολίζονται στο άνοιγμα της γέφυρας στα ΙΧ αλλά και σε βαρέα οχήματα, όπως λεωφορεία. 


Επίσης, σε επιτόπια επίσκεψή μας χθες στην παλιά γέφυρα Κομψάτου διαπιστώσαμε τις εργασίες που εκτελούνται εκεί από συνεργεία της Περιφέρειας ΑΜ-Θ. Μηχανήματα και γκρέιντερ επιχειρούν στο δρόμο παραπλεύρως της γέφυρας, απομακρύνοντας κομμάτια του βουνού που αποκολλήθηκαν και έπεσαν στο οδόστρωμα. Πρόκειται για κατολισθήσεις που σημειώθηκαν πέρσι αλλά και τα προηγούμενα χρόνια εξαιτίας των έντονων καιρικών φαινομένων. Κανείς όμως μέχρι σήμερα, οπότε και κρίθηκε απαραίτητη η χρήση της παλιάς γέφυρας Κομψάτου μετά την πτώση της καινούργιας, δεν είχε ενδιαφερθεί για αυτό το κομμάτι του οδικού δικτύου. Η καθαριότητα που έπρεπε να είχε γίνει, γίνεται τώρα, με συνέπεια την καθυστέρηση στην απόδοση της κυκλοφορίας η παλιά γέφυρα Κομψάτου. 


Έπρεπε να πέσει μία καινούργια γέφυρα για να ενδιαφερθούν οι αρμόδιοι φορείς για το παλιό οδικό δίκτυο, που μέχρι σήμερα παρέμενε σε χρήση χωρίς να ενδιαφέρονται για τους κινδύνους που ελλοχεύει για τους οδηγούς. Κίνδυνοι που αφορούν τόσο τη στατικότητα της παλιάς γέφυρας, που αισίως ελέγχεται, όσο και στις κατολισθήσεις που σημειώνονται στο σημείο. Η θλιβερή αυτή διαπίστωση αφορά πολλά τμήματα του οδικού δικτύου της Ροδόπης.


Όσο για τον χρόνο απόδοσης της παλιάς γέφυρας Κομψάτου στην κυκλοφορία αυτός παραμένει άγνωστος, αφού οι αρμόδιοι δεσμεύτηκαν να μιλήσουν όταν θα έχουν κάτι οριστικό να πουν και όχι νωρίτερα. 


Μέχρι τότε η διέλευση προς Ίασμο για όσους κινούνται στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, γίνεται μέσω Αμβροσίας με τη διέλευση μέσω ιρλανδικής διάβασης, που είναι θέμα χρόνου να καταστεί απροσπέλαστη λόγω του νερού. Συμβαίνει άλλωστε κάθε χρόνο...

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Καταπέλτης εναντίον της Τουρκίας θα είναι το  κείμενο που θα συνυπογράψουν οι Ευρωπαίοι ηγέτες για το μνημόνιο με τη Λιβύη,  σχετικά με την οριοθέτηση των θαλάσσιων ζωνών,  όπως αναφέρει  το πρακτορείο Reute