fbpx Γιατί δεν «κλείνει» η οδός Σωκράτους;
ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Σάββατο, 1 Αυγούστου, 2020 - 10:00
Η ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΚΑΙ Η «ΗΠΙΑ» ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ

Γιατί δεν «κλείνει» η οδός Σωκράτους;

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Οδός Σωκράτους
Δημήτρης Καρασταύρου

Αναβιώνει το αίτημα να σταματάει (έστω τα καλοκαιρινά βράδια) η κυκλοφορία οχημάτων

Διονύσης Βοργιάς

Το αίτημα «κλεισίματος» της οδού Σωκράτους -τουλάχιστον για τις βραδινές ώρες-επαναφέρουν επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται κυρίως στην πλατεία Αρχιεπισκόπου Χρυσάνθου. Όπως έκανε γνωστό πρόσφατα μέσω του «Χ» ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Δήμου Κομοτηνής Δημήτρης Καρασταύρου «υπάρχει αυτό το αίτημα, είχε γίνει και στην προηγούμενη θητεία μας».

Η ανάπλαση πέριξ του φρουρίου
Πάντως, τα δεδομένα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια στην περιοχή έχουν αλλάξει. Ο Δ. Κομοτηνής έχει κατά το ήμισυ ολοκληρώσει την πρώτη φάση παρέμβασης στους δρόμους πέριξ του βυζαντινού φρουρίου Κομοτηνής. Έτσι, την εικόνα που βλέπετε στις φωτογραφίες έχουν πάρει εδώ και αρκετούς μήνες οι οδοί Σωκράτους και Γρηγορά, ενώ με καθυστερήσεις προχωράει η αντίστοιχη παρέμβαση επί της κεντρικής οδού Σοφούλη.

Οι δρόμοι που αναπλάστηκαν είναι ήπιας κυκλοφορίας κι όχι πεζόδρομοι, παρά το «παρουσιαστικό» τους που «ξεγελάει» πολλούς πεζούς. Και μπορεί η οδός Σοφούλη (κυρίως) αλλά και η οδός Γρηγορά, ν’ αποτελούν δύο βασικές οδικές αρτηρίες της Κομοτηνής [άλλωστε το ‘κλείσιμο’ της Σοφούλη αυτούς τους μήνες έχει δείξει πως είναι χρήσιμη κυκλοφοριακά οδός], ωστόσο η περίπτωση της οδού Σωκράτους είναι διαφορετική.

Η Σωκράτους ήταν η οδός από την οποία ξεκίνησε το έργο αστικής ανάπλασης στο ιστορικό κέντρο της Κομοτηνής. Και η πρώτη που ολοκληρώθηκε. Τα αποτελέσματα της ανάπλασης, αισθητικά και πρακτικά, έχουν δεχθεί θετικά σχόλια από πεζούς και επαγγελματίες της περιοχής.

Ωστόσο, αυτό που αποτελεί αντικείμενο συζήτησης είναι το status της ως δρόμου «ήπιας κυκλοφορίας». Επί της ουσίας η κυκλοφορία οχημάτων -και η στάση/στάθμευση- επιτρέπεται κανονικά όλες τις ώρες της ημέρας.

Τι μπορεί να γίνει
Η οδός αποτελεί συνέχεια της οδού Γεωργίου Νικολάου και της οδού Μιλτιάδου. Για να αποτραπεί η κυκλοφορία οχημάτων, υπάρχουν δύο προτάσεις:

Πρώτον, το «κλείσιμό» της από τη συμβολή των οδών Γ. Νικολάου-Μιλτιάδου και η συνέχιση της κυκλοφορίας μέσω της οδού Δημοκρίτου. Κατ’ αυτό τον τρόπο «κλείνει» και η οδός Κούλογλου.

Δεύτερον, το καθεστώς που ίσχυε όσο διάστημα η Σωκράτους βρισκόταν υπό ανάπλαση. Πιο συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια των έργων η κυκλοφορία επιτρεπόταν μέχρι την οδό Κούλογλου στην οποία γινόταν η εκτροπή κυκλοφορίας.

Και οι δύο προτάσεις έχουν κάποιες συνοδές κυκλοφοριακές επιπτώσεις. Κατά το παρελθόν η Κυκλοφοριακή Επιτροπή Δ. Κομοτηνής και η ΕΛΑΣ δεν έβλεπαν με καλό ‘μάτι’ την πεζοδρόμηση.

Ωστόσο, το αίτημα των επαγγελματιών δεν χρειάζεται να εφαρμοστεί 24 ώρες το 24ωρο, αντιθέτως υπό συζήτηση είναι πλέον και το «κλείσιμο» της Σωκράτους τουλάχιστον τις απογευματινές και βραδινές ώρες των καλοκαιρινών μηνών. Κατ’ αυτό τον τρόπο η κίνηση και η στάθμευση των οχημάτων θα γίνεται κανονικά όλο τον χρόνο 24 ώρες το 24ωρο, ενώ τους καλοκαιρινούς μήνες απλώς δεν θα επιτρέπεται τις απογευματινές και βραδινές ώρες κατά τα ‘παραλιακά’ πρότυπα αρκετών Δήμων. Ειδικό καθεστώς μπορεί να ισχύει για την τροφοδοσία καταστημάτων, κατά το πρότυπο της πλατείας Ειρήνης.

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Ποτέ δεν είναι αργά και έτσι εν μέσω του καλοκαιριού βγήκαν τα αποτελέσματα και αναρτήθηκαν οι πίνακες στην ιστοσελίδα του ΕΟΔΥ, με προσλήψεις διαφόρων ειδικοτήτων, υγειονομικού προσωπικού κυρίως, για τη στε