ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Σάββατο, 15 Ιουνίου, 2019 - 10:00
ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ

Έπιασαν δουλειά στην πεσμένη γέφυρα Κομψάτου

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Γέφυρα Κομψάτου
Περιφέρεια ΑΜ-Θ
αποκατάσταση
Χρήστος Μέτιος

Χρ. Μέτιος στον «Χ»: «Μέχρι το τέλος του έτους εκτιμώ ότι θα γίνει η δημοπράτηση του έργου (κατασκευής)»

Η μελέτη θα δείξει εάν θα χρειαστεί ολική ανακατασκευή νέας γέφυρας ή αποκατάσταση του τμήματος που κατέρρευσε

Διονύσης Βοργιάς

Σχεδόν δύο χρόνια μετά την πτώση της γέφυρας Κομψάτου ο «Χ» αποτυπώνει την πρώτη «απτή» εξέλιξη στο σημείο. Τα μηχανήματα του μελετητή έπιασαν δουλειά, προκειμένου να διαπιστώσουν εάν πρέπει να γίνει ολική ανακατασκευή νέας γέφυρας ή αποκατάσταση του τμήματος που κατέρρευσε.

Το χρονικό της πτώσης
Μέσα σε μία νύχτα, ευτυχώς δίχως θύματα, κατέρρευσε η γέφυρα που ενώνει Κομψάτο και Ίασμο, επί του πρωτεύοντος επαρχιακού δικτύου, τον Σεπτέμβριο του ‘17. Έκτοτε – μετά από τις απαραίτητες μετρήσεις - δόθηκε σε κυκλοφορία για οχήματα κάτω των 10τόνων η παλιά γέφυρα Κομψάτου, ενώ επίσης άνοιξε έξοδος «Σώστη» στην Εγνατία Οδό, προς διευκόλυνση της κυκλοφορίας. Η πιο σημαντική υποδομή, όμως, παραμένει ακόμη στα συντρίμμια, με τα παράπονα των κατοίκων να είναι καθημερινά και πλήρως δικαιολογημένα.

Μελέτη μετά από αναμονή μηνών
Αφότου η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας – Θράκης έκρινε παράνομη την απευθείας ανάθεση της μελέτης αποκατάστασης της γέφυρας και εξεύρεσης αιτιών πτώσης από την Περιφέρεια ΑΜ-Θ στο ΤΕΕ Θράκης, εκκίνησαν διαγωνιστικές διαδικασίες για την ανάδειξη μελετητή. Πριν λίγο διάστημα βρέθηκε ο οριστικός ανάδοχος, ο οποίος ανέλαβε μόνο – σύμφωνα με την σύμβαση – την μελέτη αποκατάστασης κι όχι διερεύνησης αιτιών πτώσης. Τα αίτια της πτώσης, πλέον, διερευνώνται μόνο μέσω της εισαγγελικής οδού.

Αυτά θα μάθουμε από την μελέτη
Ο «Χ» εντόπισε τους ανθρώπους της εταιρίας που ανέλαβε το έργο της μελέτης, το μεσημέρι της Παρασκευής 14 Ιουνίου, επάνω στο τμήμα της γέφυρας, το οποίο δεν έχει καταρρεύσει. Συγκεκριμένα, περί του 1/3 της γέφυρας έχει καταρρεύσει ολικά. Γι’ αυτό, η μελέτη θα δείξει, εάν πρέπει να γίνει ολική ανακατασκευή νέας γέφυρας στο σημείο ή σε διπλανό σημείο, ή εάν πρέπει απλώς να γίνει επισκευή της υπάρχουσας γέφυρας. Αναλυτικά, το υπό εκτέλεση έργο περιλαμβάνει την πραγματοποίηση τοπογραφικής μελέτης, υδραυλικής μελέτης, γεωτεχνικής μελέτης και αξιολόγησης και στατικής μελέτης.

Ο περιφερειάρχης στον «Χ»
Ο «Χ» μίλησε με τον νεοεκλεγέντα περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Χρήστο Μέτιο, προκειμένου να μας δώσει το μέχρι στιγμής χρονοδιάγραμμα γύρω από την αποκατάσταση της γέφυρας. Αφότου ο περιφερειάρχης επιβεβαίωσε ότι «είναι σε εξέλιξη η μελέτη αποκατάστασης της γέφυρας», εξήγησε πως οι μελετητές θα κρίνουν εάν αντέχει το υπόλοιπο τμήμα ή θα πρέπει να γίνει ολική ανακατασκευή. «Το αποτέλεσμα της μελέτης θα δείξει εάν χρειαστεί αποκατάσταση όλης της γέφυρας ή του τμήματος που υποχώρησε και του διπλανού», λέει ο κος Μέτιος.

Η δημοπράτηση κατασκευής της γέφυρας
Το σημαντικότερο, όμως, ερώτημα είναι πότε θα ξεκινήσει η αποκατάσταση. Σύμφωνα με την εκτίμηση του περιφερειάρχη «μέχρι το τέλος του έτους εκτιμώ ότι γίνει η δημοπράτηση του έργου». Έπειτα, αναλόγως από το εύρος του έργου (σ.σ. ολική ή μερική κατασκευή) θα τεθεί και το χρονοδιάγραμμα αποκατάστασης. Θα προηγηθεί ανοιχτός διαγωνισμός, από τον οποίο θα προκύψει ο ανάδοχος κατασκευής της πεσμένης γέφυρας. Το μόνο σίγουρο είναι πως ο φάκελος «πεσμένη γέφυρα Κομψάτου» θα μας απασχολήσει τα επόμενα χρόνια. Ελπίζουμε, έστω μετά από σχεδόν διετή καθυστέρηση, οι διαδικασίες να προχωρήσουν χωρίς άλλη χρονοτριβή. Τέλος, το εάν θα βρεθούν ποτέ οι υπαίτιοι της πτώσης, είναι κάτι που θα αποδειχθεί τα επόμενα χρόνια.

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Συνήθως τα πιλοτικά προγράμματα,  με την ακριβή ερμηνεία και σημειολογία της λέξης έχουν βραχύβια εξέλιξη,  γιατί ο σκοπός που γίνονται είναι για να βγουν εύλογα συμπεράσματα και χρήσιμα και αποδοτικά πορίσμ