ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Παρασκευή, 16 Ιουνίου, 2017 - 10:16
ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΡΟΔΟΠΗΣ ΓΙΑ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΣΕ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΛΟΓΙΚΗΣ

Είστε πιο έξυπνοι από ένα ...δεκάχρονο;

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ομάδα Λογικής Ροδόπης
Μαθητές
Σχολεία
Βράβευση
Μαθηματικά

Για 1η χρονιά στην Κομοτηνή ο ...έξυπνος μαθητικός διαγωνισμός "Καγκουρό"

102 μαθητές Ροδόπης από Β' Δημοτικού ως Γ' Λυκείου σε ξεχωριστά θέματα, αλλά και 11 διακριθέντες

Διονύσης Βοργιάς

Είστε πιο έξυπνοι από ένα ...δεκάχρονο; Ή, καλύτερα, είστε πιο έξυπνοι από τα παιδιά σας, από Β' Δημοτικού ως Γ' Λυκείου; Αυτό το ερώτημα διερευνήσαμε, στο πλαίσιο εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στο 3ο ΓΕΛ Κομοτηνής.

Πιο αναλυτικά, το απόγευμα της Τετάρτης 14 Ιουνίου, βραβεύτηκαν οι μαθητές του ν. Ροδόπης που είχαν πανελλήνια διάκριση στον Διεθνή Διαγωνισμό Λογικής και Μαθηματικής Σκέψης «Καγκουρό». Ο διαγωνισμός διεξήχθη για πρώτη χρονιά στην Κομοτηνή, με ευρεία συμμετοχή 102 μαθητών Ροδόπης, από 9 σχολεία, αλλά και τη διάκριση 11 μαθητών! Συνολικά, συμμετείχαν το 4ο, 5ο, 6ο, 13ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής, το 2ο Γυμνάσιο, το Γυμνάσιο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Σαπών, το Μουσικό Γυμνάσιο-Λύκειο Κομοτηνής, το Μειονοτικό Γυμνάσιο-Λύκειο Κομοτηνής, και το 3ο ΓΕΛ Κομοτηνής. Συντονιστές της ομάδας λογικής είναι οι καθηγητές Κατερίνα Αθανασούλα, Ιορδάνης Καράουστας, Ανδρέας Λύκος, που αφιέρωσαν αρκετό προσωπικό χρόνο, προκειμένου να βοηθήσουν τους μαθητές.

Σκοπός του διαγωνισμού είναι οι μαθητές να σκεφτούν γρήγορα και να απαντήσουν, επιλέγοντας μια από τις δοθείσες απαντήσεις. Γρήγορη σκέψη, αρνητική βαθμολογία, ρίσκο αλλά και γνώση, συνδυασμός γνώσεων και σκέψεων, αριθμητικής, άλγεβρας και γεωμετρίας, λογικής και πιθανοτήτων, είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά του διαγωνισμού, ο οποίος φυσικά "επιμερίζεται" ανάλογα με τις τάξεις.

Έτσι, για παράδειγμα στους μαθητές Β' Δημοτικού μπορεί να δοθεί, προς απάντηση, η εξής ερώτηση:  Ένα αγρόκτημα είχε ένα άλογο, δύο αγελάδες και τρία γουρουνάκια. Σήμερα έφεραν στο αγρόκτημα μερικές αγελάδες. Τώρα οι αγελάδες είναι όσες τα υπόλοιπα ζώα στο αγρόκτημα. Πόσες αγελάδες έφεραν σήμερα στο αγρόκτημα; Α. καμία, Β. 1, Γ. 2, Δ. 3    Ε. 4. Φυσικά, το επίπεδο αυξάνει κλιμακωτά και κάπου στο Γυμνάσιο-Λύκειο τα πράγματα περιπλέκονται, ακόμη και για εμάς τους ενήλικες.

Προσπαθήστε, λοιπόν, να λύσετε την παρακάτω ερώτηση, που δόθηκε μεταξύ άλλων πολλών κι εντός ορισμένου χρόνου, στους διαγωνιζόμενους Β' και Γ' Λυκείου: Σ’ ένα δράκο αρέσει να λέει ψέματα κάθε τόσο. Συγκεκριμένα, κάθε τρίτη πρόταση που λέει είναι ψέματα, ενώ οι υπόλοιπες είναι αλήθεια. Όταν ξεκινήσει να μιλάει, μπορεί να αρχίσει είτε με ένα ψέμα είτε με μία αληθή πρόταση είτε με δύο αληθείς προτάσεις. Μία φορά έβαλε ένα διψήφιο αριθμό στο νου του και έδωσε κατά σειρά τις εξής πληροφορίες:
-Ένα από τα ψηφία του είναι το 2.
-Είναι μεγαλύτερος από το 50.
-Είναι άρτιος αριθμός.
-Είναι μικρότερος από το 30.
-Είναι πολλαπλάσιο του 3.
-Ένα από τα ψηφία του είναι το 7
-Ποιο είναι το άθροισμα των ψηφίων του διψήφιου αριθμού που σκέπτεται ο δράκος;
 Α. 9,  Β. 12,  Γ. 13,  Δ. 15, Ε. 17.

Κάπως έτσι, καταλαβαίνουμε ότι τα προβλήματα δεν είναι εύκολα και μπαίνουμε στα "παπούτσια" των διαγωνιζομένων. Γι' αυτό τα 102 παιδιά που διαγωνίστηκαν, αλλά και τα 11 που διακρίθηκαν, αξίζουν το χειροκρότημά μας. Ως "ένα άλμα προς το άγνωστο, που δεν ξέρεις τι σε περιμένει", χαρακτηρίζει το διαγωνισμό ο Ιορδάνης Καράουστας, και δίνει το βήμα στο Ανδρέα Λύκο, ο οποίος μας παρουσιάζει μερικά από τα προβλήματα που τέθηκαν προς τους υποψηφίους και αναδεικνύει ότι "αυτοί οι διαγωνισμοί προάγουν τη λογική σκέψη". Πεποίθησή του είναι πως "αυτή είναι η πρώτη βράβευση, αλλά είμαι σίγουρος πως θα ακολουθήσουν κι άλλες, καθώς θα συνεχίσουμε να συμμετάσχουμε στο διαγωνισμό", ενώ παράλληλα ευχαριστεί όλους όσους στήριξαν αυτό το δύσκολο εγχείρημα, καθώς "για να διοργανωθεί ένας τέτοιου είδος διαγωνισμός από δημόσιο σχολείο απαιτεί πολύ ...γραφειοκρατία. Τα περισσότερα σχολεία στα οποία γίνεται ανά νομό είναι ιδιωτικά. Χωρίς τη βοήθεια της Δευτεροβάθμιας δεν θα τα καταφέρναμε".

Εκεί και ο διευθυντής του 3ου ΓΕΛ Γιάννης Στρούμπας, επίσης ευχαρίστησε τους συναδέλφους, που "θυσίασαν" προσωπικό χρόνο για τον διαγωνισμό και με αυτό τον τρόπο "άνοιξαν το σχολείο προς την κοινωνία, δίνοντας στους μαθητές την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε ένα μεγάλο διαγωνισμό".

Παρούσα και η προϊσταμένη της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Μαίρη Κοσμίδου, ανέδειξε την αξία του διαγωνισμού. "Όταν οι συνάδελφοι μου μίλησαν για τον διαγωνισμό, δεν είπα ..."όχι, άλλος ένας διαγωνισμός". Αντίθετα, αναρωτήθηκα αναφορικά με το όνομα του διαγωνισμού. Μετά σκέφτηκα πως το καγκουρό είναι ένα ιδιαίτερο θηλαστικό που θηλάζει, προστατεύει, διδάσκει και μεταφέρει το μικρό του. Έτσι έκαναν και οι συνάδελφοι, οι οποίοι δίδαξαν τα παιδιά σας", είπε και έδωσε την ευχή της:  "και του χρόνου, ψηλότερα, δυνατότερα, καλύτερα. Νομίζω πως είμαστε το μοναδικό σχολείο στο Βορρά κι από τις μοναδικές διευθύνσεις που στηρίζουμε τον διαγωνισμό".

Στο τέλος επεφύλασσε το ...καλύτερο, τον χαρακτηρισμό της εντεκάδας επιτυχόντων ως dream team.

Εμείς σας παρουσιάζουμε αυτούς τους 11 μαθητές:

ΜΑΚΡΙΔΗΣ

ΛΑΖΑΡΟΣ

13ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ

Β Δημοτικού

ΠΑΦΗ

ΣΑΠΦΩ

13ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ

Β Δημοτικού

ΤΣΟΧΛΙΑΣ

ΟΡΕΣΤΗΣ

6ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ

Β Δημοτικού

ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ

ΑΝΝΑ-ΜΑΡΙΑ

5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ

Δ Δημοτικού

ΓΕΩΡΓΑΚΟΥΔΗ

ΕΛΙΣΑΒΕΤ

13ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ

Ε Δημοτικού

ΣΙΔΗΡΑΣ

ΣΩΤΗΡΗΣ

13ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ

Ε Δημοτικού

ΡΑΠΤΗΣ

ΝΙΚΟΛΑΟΣ

5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ

ΣΤ Δημοτικού

ΜΙΧΑΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

ΜΑΡΙΟΣ

2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ

Α Γυμνασίου

ΚΟΥΤΡΑ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ

3ο ΓΕΛ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ

Α Λυκείου

ΚΑΝΤΑΡΑΣ

ΝΙΚΟΛΑΟΣ

ΜΟΥΣΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ

Β Λυκείου

ΜΟΥΣΤΑΦΑ ΜΠΑΣΑ

ΧΟΥΣΕΪΝ

ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ

Β Λυκείου

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Είχαν πολλά σχέδια στο νου τους, το πολιτικό και ηθικό πλεονέκτημα,  για αλλαγές,  εκπλήξεις ενδεχομένως,  αλλά και γιορτές και πανηγύρια για την έξοδο από το μνημόνιο τον Αύγουστο,  οι κυβερνητικοί εταίροι

Ημερολόγιο