ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Τετάρτη, 13 Ιουνίου, 2018 - 10:00
Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΔΡΟΜΟΣ ΤΗΣ ΑΠΟΜΟΝΩΣΗΣ

Εγνατία Οδός: Αυξημένα διόδια, αυξημένο κόστος, αυξημένα προβλήματα

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
διόδια
Εγνατία Οδός

Υπουργική απόφαση "τινάζει στον αέρα" ό,τι ισχύει στα διόδια της Εγνατίας, με τις τιμές να αυξάνονται σε όλους τους σταθμούς και τους κατοίκους να έχουν απηυδήσει
 

Διονύσης Βοργιάς

Από 1,7 ευρώ στα διόδια Μέστης, θα κληθούμε να καταβάλουμε 2,8, ενώ και στον Ίασμο θα υπάρξει αύξηση από τα 1,9 ευρώ στα 2,3. Ακόμη και στο Αρδάνιο Έβρου, όπου πλήθος ατυχημάτων, ακόμη και δυστυχήματα έχουν καταγραφεί τα τελευταία χρόνια, υπάρχει αύξηση! Αυτά και πολλά ακόμη αρνητικά για τους κατοίκους της περιοχής, όπως η άρση απαλλαγής των μονίμων κατοίκων, αναμένεται να ισχύσουν από την 1η Ιανουαρίου 2019, όπως προβλέπεται σε Κοινή Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ και συνυπογράφουν οι υπουργοί Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης. Παράλληλα, με την απόφαση φαίνεται να καταργείται κάθε απαλλαγή από την καταβολή του αντιτίμου των διοδίων για όλους τους οδηγούς, εκτός των ανέργων και των ΑμεΑ. 


Συγκεκριμένα, στην κυβερνητική απόφαση αναφέρεται ότι αναπροσαρμόζεται η χιλιομετρική χρέωση για διέλευση από τον αυτοκινητόδρομο που διαπερνά ολόκληρη τη Βόρεια Ελλάδα στα 0,05 ευρώ ανά χιλιόμετρο για τα ΙΧ οχήματα, από 0,03 ευρώ ανά χλμ που είναι σήμερα. Αυτή η αύξηση προφανώς αυξάνει τις τιμές σε όλους τους σταθμούς διοδίων της Εγνατίας. Κι όλα αυτά σε ένα δίκτυο που ακόμη παραμένει γεμάτο προβλήματα, με μπαλώματα στην άσφαλτο, χόρτα κλπ τα οποία έχουμε καταγράψει συχνά.


Σε απόσταση βολής από την εφαρμογή της απόφασης
Η απόφαση θα εφαρμοστεί ως έχει μόνο εάν εγκριθεί από την αρμόδια υπηρεσία της Κομισιόν, η οποία, όμως, μπορεί να αποφασίσει εκ νέου διαφοροποίηση της χρέωσης. Σε αυτήν την περίπτωση, οι τιμές που προβλέπονται στην απόφαση θα επαναπροσαρμοστούν (προς τα πάνω ή προς τα κάτω). Ισχύει από 1/1/2019, υπό την προϋπόθεση ότι έχει προηγούμενα εγκριθεί η Τιμολογιακή Πολιτική διοδίων τελών για τον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας Οδού και τους κάθετους άξονες αυτής από την Γενική Διεύθυνση Κινητικότητας και Μεταφορών (DG -MOVE) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής". Υπενθυμίζεται ότι η απόφαση αυτή αφορά προαπαιτούμενο για την ολοκλήρωση της 4η αξιολόγησης και για την προώθηση του διαγωνισμού παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου που βρίσκεται σε εξέλιξη από το ΤΑΙΠΕΔ.


Θελημένο απομονωτισμό και απαξίωση της περιοχής μας βλέπει ο Αν. Βαφειάδης
"Φωνή" αντίδρασης ακούστηκε από τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Επαγγελματικών, Βιοτεχνικών και Εμπορικών Σωματείων Ροδόπης Ανέστη Βαφειάδη, ο οποίος φιλοξενήθηκε από τον Δήμο Μπακιρτζάκη στο ράδιο Χρόνος 87,5 fm για να σχολιάσει μεταξύ άλλων και τις διαφαινόμενες εξελίξεις στους σταθμούς διοδίων. "Όχι μόνο έχουμε διόδια, αλλά τώρα πάμε και για αύξηση των τιμών τους", είπε απηυδισμένος, μιλώντας για "τιμολογούμενο διπλασιασμό στην Εγνατία Οδό και κόστος 30 ευρώ (μόνο σε διόδια) για πήγαινε-έλα Κομοτηνή-Θεσσαλονίκη". Ο κος Βαφειάδης βλέπει μάλιστα "θελημένο απομονωτισμό και απαξίωση της περιοχής μας, καθώς ακόμη και η απαλλαγή την οποία πολύ σωστά έδωσαν θα καταργηθεί". 


Ο Ανέστης Βαφειάδης συμπεραίνει ότι "οι πολιτικοί μας έχουν χάσει τη λογική", κι ανακαλεί πλήθος δράσεων που έχει κάνει η ΟΕΒΕΣ Ροδόπης και οι τοπικοί φορείς προκειμένου να αρθούν οι αδικίες. Τελευταία ενέργεια ήταν η πίεση για να υπάρξει μία οποιαδήποτε υποδομή, προς πάταξη του παραεμπορίου στα σύνορα Ροδόπης - Βουλγαρίας την οποία κατέγραψε ο "Χ" με αυτοψία στα σύνορα. "Δεν έχουμε καμία εξέλιξη στα θέματά μας, έχουμε μόνο υποσχέσεις επί υποσχέσεων αλλά τίποτα δεν γίνεται", συμπεραίνει ο κος Βαφειάδης που επιφυλάσσεται ότι οι τοπικοί φορείς ετοιμάζουν κι άλλη αντίδραση.

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Μόλις πραγματοποιείται  μία ρήξη, η  υπάρχει μια αποχώρηση, η  παραίτηση ενός  κυβερνητικού  στελέχους  τότε αρχίζουν να λέγονται και  αλήθειες και   βγαίνουν στη φόρα πολλά μυστικά τα οποία μάλλον τα κρατού