ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Τετάρτη, 9 Οκτωβρίου, 2019 - 10:00
ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ

Αύξηση αλλά «ορθολογική» βλέπει η ΝΔ για το κόστος διοδίων

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Εγνατία Οδός
διόδια

Σύμφωνα τουλάχιστον με δήλωση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή

Την ίδια ώρα τα προβλήματα στον αυτοκινητόδρομο, ιδίως στην Ροδόπη, παραμένουν

Διονύσης Βοργιάς

Την παραδοχή ότι επίκειται αύξηση μεν, αλλά «ορθολογική», για το κόστος των διοδίων επί της Εγνατίας Οδού, έκανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, σε συνέντευξη που παραχώρησε στον Alpha. 

Σύμφωνα πάντα με τον υπουργό φαίνεται πως και η νέα κυβέρνηση θα ακολουθήσει την πεπατημένη της προηγούμενης, ήτοι να μην φέρει αντίδραση για τα υπό κατασκευή διόδια.  «Δεν μπορούμε ξαφνικά έναν αυτοκινητόδρομο που έχει τα προβλήματα, έχει να συντηρηθεί πάρα πολλά χρόνια, που δεν έχει ΣΕΑ (Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών), να πάμε και να διπλασιάσουμε ξαφνικά το κόστος των διοδίων. Θα βάλουμε τα διόδια, αλλά η αύξηση θα είναι ορθολογική. 

Και αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε μία τέτοια διαπραγμάτευση με το ΤΑΙΠΕΔ και με την καινούργια ηγεσία της Εγνατίας Α.Ε.», δήλωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός, ο οποίος δεν παρέλειψε να κατηγορήσει την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για ανακολουθίες λόγων κι έργων: «Η κυβέρνηση του Σαμαρά 2012-15 είχε συμφωνήσει με την τρόικα στη λειτουργία 18 σταθμών διοδίων. 

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ σχεδόν τους διπλασίασε και μάλιστα φτάσαμε στο σημείο να έχουν κατασκευαστεί σταθμοί διοδίων, αλλά παίζαμε το κρυφτούλι με τους θεσμούς και ενώ τους κατασκευάζαμε τους σταθμούς διοδίων, ενώ είχαμε υπογράψει τις ΚΥΑ, τελικά οι σταθμοί διοδίων ποτέ δεν λειτούργησαν».

Ψάχνουν την «διαφανή» παραχώρηση
Όσον αφορά στην τυχόν παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού, σύμφωνα με τον υπουργό αυτό πρέπει να γίνει με όρους διαφάνειας και ορθολογικότητας. Αυτό έθεσε κι ως προϋπόθεση ο ίδιος στην συνάντηση που είχαν με τον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα με τους εκπροσώπους των θεσμών. «Ο ίδιος προσωπικά, στις πρόσφατες συναντήσεις που είχαμε με τον υπουργό Οικονομικών τον κο Σταϊκούρα, είπαμε στην τρόικα ότι εμείς θέλουμε η Εγνατία να παραχωρηθεί αλλά πρέπει να γίνει αυτό με όρους διαφάνειας και όρους οι οποίοι είναι λογικοί και έχουν κάποια ορθολογικότητα», δήλωσε.

Τα προβλήματα παραμένουν…
Όλα τα παραπάνω πάντως γράφονται την ώρα που τα προβλήματα στην Εγνατία Οδό παραμένουν και, χρόνο με τον χρόνο, πληθαίνουν. Έτσι, για παράδειγμα ο κόμβος Μέστης δεν έχει δοθεί ακόμη σε πλήρη κυκλοφορία (ελέω κατασκευής των πλευρικών διοδίων), παρότι τα αρχικά κυκλοφοριακά μέτρα έκαναν λόγο για άνοιγμά του από τα τέλη Αυγούστου. Τα έργα ελαφριάς και βαριάς συντήρησης σε σημεία του οδοστρώματος του νομού Ροδόπης που κατά κοινή ομολογία είναι τραγικά, έχουν μεν εξαγγελθεί, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει τίποτα παραπάνω. Ακόμη και οι εργαζόμενοι του αυτοκινητόδρομου κατά καιρούς «χτυπούν» καμπανάκια κινδύνου για μία σειρά από ζητήματα.

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

----------