ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Τετάρτη, 21 Νοεμβρίου, 2018 - 10:00
ΣΤΟ "ΒΑΘΟΣ" ΜΟΝΙΜΗ ΛΥΣΗ ΣΕ ΕΝΑ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΟ

Άνοιξε ξανά η ιρλανδική διάβαση Λίσσου στον Ίμερο

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ίμερος
ιρλανδικές διαβάσεις
Οδικό Δίκτυο

Το έργο αξίας 110.000 ευρώ αποκατάστασης των ζημιών από την περσινή κακοκαιρία ολοκληρώθηκε, παρόλα αυτά το σημείο παραμένει προβληματικό

Επιτακτικό να επιταχυνθούν οι διαδικασίες για το βασικό έργο αξίας 1,7 εκ ευρώ που θα εκσυγχρονίσει την ιρλανδική διάβαση

Διονύσης Βοργιάς

Άνοιξε ξανά, όπως διαπίστωσε σε αυτοψία του στο σημείο ο "Χ" και επιβεβαίωσε ο αντιπεριφερειάρχης Ροδόπης Νίκος Τσαλικίδης, η ιρλανδική διάβαση του Λίσσου ποταμού στην περιοχή του Ιμέρου. Πρόκειται για την γνωστή ιρλανδική διάβαση που χρόνια τώρα είναι προβληματική, καθώς είναι η πρώτη που πλημμυρίζει στις βροχοπτώσεις. Μάλιστα, πέρσι τον Δεκέμβριο, όταν συνέβη η μεγάλη κακοκαιρία, η ιρλανδική διάβαση υπέστη σοβαρές ζημιές, τις οποίες κλήθηκε η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης να επιδιορθώσει υλοποιώντας σχετικό έργο.


Ολοκληρώθηκε το προσωρινό έργο, τα ερωτηματικά
Το προσωρινό έργο, που είχε ξεκινήσει στις αρχές Οκτωβρίου, ολοκληρώθηκε, με αποτέλεσμα η ιρλανδική διάβαση να καταστεί ξανά προσπελάσιμη. Ήταν άλλωστε απαίτηση των κατοίκων, ιδίως όσων ασχολούνται με αγροτικές εργασίες, η όσο το δυνατό γρηγορότερη ολοκλήρωση του έργου, γιατί η εναλλακτική όδευση καταπονούσε τα αυτοκίνητά τους και τους επιβάρυνε με επιπλέον καύσιμο.
Μέχρι την επισκευή της διάβασης, αναγκάζονταν να διέρχονται μέσω μιας χωμάτινης παράκαμψης 2,6 χιλιομέτρων και δικαιολογημένα φοβούνταν ότι η κατάσταση θα γίνει δυσκολότερη τους χειμερινούς μήνες. 

Η εναλλακτική όδευση περιλαμβάνει και διέλευση μέσω της παλιάς γέφυρας, η οποία είναι γεμάτη φθορές. Αναγνώστης του "Χ" μάλιστα που διέρχεται συχνά από το σημείο χτυπάει καμπανάκι κινδύνου: "Ένα θέμα που ανησυχεί τους περαστικούς είναι η γέφυρα του Λίσσου προς Ξυλαγανή. Έχει ραγίσει το οδόστρωμα".

Θυμίζουμε ότι από τον Δεκέμβριο του 2017 η ιρλανδική διάβαση στον Ίμερο τέθηκε εκτός κυκλοφορίας, λόγω των ζημιών που υπέστη. Το νερό εισχώρησε ανάμεσα στην παλαιά και νέα στρώση με αποτέλεσμα την ανύψωση της νέας στρώσης σκυροδέματος και την καταστροφή της στη μέση και το δυτικό άκρο, με το νερό να περνά κυρίως κάτω από τη νέα στρώση και την διάβαση να είναι απροσπέλαστη. Με το έργο αξίας 110.000 ευρώ που ολοκληρώθηκε, με πίστωση της Περιφέρειας ΑΜ-Θ, αποκαταστάθηκαν πλήρως οι ζημιές, αλλά δεν έγινε κάποια αισθητή αναβάθμιση της ιρλανδικής διάβασης, η οποία αναμένεται (εκ των πραγμάτων) να περιπέσει σε αχρησία στις δυνατές βροχές, όπως γίνεται κάθε χρόνο. 

Πάντως, η σήμανση που έχει παραμείνει στο σημείο και φέρεται να απαγορεύει την διέλευση κι έχει μπλέξει κατοίκους και διερχομένους, αναφορικά με το εάν εντέλει το έργο έχει ολοκληρωθεί κι όντως έχει παραδοθεί σε χρήση. Όπως ενημερωνόμαστε, έχει ολοκληρωθεί.


Στ. Γιαννακίδης: 1,7 εκ ευρώ για την ιρλανδική διάβαση
Την ίδια ώρα πάντως, όπως ανέδειξε ο "Χ", στα σχέδια της διοίκησης της ΠΑΜ-Θ είναι η αξιοποίηση κονδυλίου μέσω του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων, προκειμένου να δοθεί μία καλύτερη λύση στο σημείο, με την αναβάθμιση της υφιστάμενης ιρλανδικής διάβασης, σε ιρλανδική διάβαση σύγχρονου τύπου.

Μάλιστα, στο πλαίσιο της τέταρτης συνεδρίασης της Επιτροπής Παρακολούθησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Ανατολική Μακεδονία και Θράκη" 2014-2020, που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 16 Νοεμβρίου στη Δράμα, παρουσία του υφυπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης Στάθη Γιαννακίδη, ο ίδιος επιβεβαίωσε το ρεπορτάζ του "Χ" σημειώνοντας πως για το 2018 - μέσω του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων της Περιφέρειας ΑΜ-Θ - έχουν δεσμευτεί 1,7 εκ. ευρώ για έργα βελτίωσης της διέλευσης του Λίσσου ποταμού στην περιοχή Ίμερου (όπως μεταξύ άλλων και 1 εκ. ευρώ για την κατασκευή αναβαθμού και συνοδών έργων στον ποταμό Κομψάτο).

Πρόκειται φυσικά για έργα που προτείνονται από την περιφέρεια και εγκρίνονται από το υπουργείο ενώ ο φορέας υλοποίησης είναι η Περιφέρεια. Αυτό προϋποθέτει υψηλό επίπεδο συνεργασίας με τελικό ωφελούμενο τους πολίτες της περιοχής μας, το οποίο ελπίζουμε ...να υπάρχει ώστε να επιταχυνθούν οι διαδικασίες προς όφελος των μόνιμων κατοίκων και των διερχόμενων από το σημείο.


Τι θέλει η Περιφέρεια να κατασκευάσει
Σύμφωνα με το τεχνικό δελτίο που εξασφάλισε ο "Χ", η επαρχιακή οδός Ιμέρου-Γλυφάδας συνδέει τους παραλιακούς οικισμούς του Ν. Ροδόπης και η σύνδεση των παραλιακών ανατολικών και δυτικών οικισμών γίνεται μέσω ιρλανδικής διάβασης του ποταμού Λίσσου στην περιοχή Ιμέρου. Η εν λόγω διάβαση κατά τη διάρκεια εντόνων βροχοπτώσεων τόσο κατά τη χειμερινή περίοδο όσο και το υπόλοιπο διάστημα, και λόγω των πλημμυρικών παροχών που εμφανίζονται περιστασιακά, καθίσταται αδιάβατη με αποτέλεσμα τη διακοπή της κυκλοφορίας και την ταλαιπωρία των οδηγών.

Η προαναφερθείσα οδός εξυπηρετεί τόσο την τουριστική δραστηριότητα όσο και τις τοπικές ανάγκες του πληθυσμού, με αποτέλεσμα λόγω του κυκλοφορικού φόρτου που δημιουργείται να τίθενται και σοβαρά θέματα ασφαλείας, καθόσον αρκετοί οδηγοί και παρά τις απαγορευτικές πινακίδες, επιχειρούν να διασχίσουν την εν λόγω διάβαση.

Προτείνεται λοιπόν η αναβάθμιση της υφισταμένης ιρλανδικής διάβασης από απλού τύπου (simple ford) σε ιρλανδική διάβαση με οπλισμένους τσιμεντοσωλήνες διαμέτρου 1,50 m (vented ford), για την εξασφάλιση της κυκλοφορίας κατά την διάρκεια χαμηλών ροών περιορίζοντας τα περιστατικά διακοπής της κυκλοφορίας μόνο κατά τη διάρκεια σχετικά σημαντικών βροχοπτώσεων. Το μήκος της προτεινόμενης διάβασης είναι περίπου 80 μέτρα.

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Αν και τα πράγματα κυλούσαν πολύ ήρεμα, έως υποτονικά  μέχρι τώρα στην προεκλογική αντιπαράθεση στο δήμο Κομοτηνής, θέλοντας ίσως οι περισσότεροι να κρατήσουν  ένα επίπεδο πολιτικού πολιτισμού,  φαίνεται ότι