ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Τετάρτη, 8 Μαρτίου, 2017 - 11:00
ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

Αίτημα βιντεοδιαλέξεων στη Νομική Κομοτηνής

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
Ανεξάρτητη Νομική Κομοτηνής
Νομική

Φοιτητές της πρωτοβουλίας: «Η βιντεοδιάλεξη δεν θα υποκαθιστά την άμεση διάλεξη, αλλά θα έχει καθαρά επικουρικό ρόλο»

Έχει εφαρμοστεί και στη Νομική ΑΠΘ με αυξητική τάση στην παρακολούθηση

 

Διονύσης Βοργιάς

Αίτημα εκσυγχρονισμού των παραδόσεων στα μαθήματα της Νομικής του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, κατέθεσαν προς την κοσμητεία, φοιτητές της Νομικής, μέλη της ομάδας φοιτητών Ανεξάρτητη Νομική. Συγκεκριμένα, ζητούν τη βιντεοσκόπηση των διαλέξεων των καθηγητών και την αναπαραγωγή αυτού του υλικού διαδικτυακά.

Πρόκειται για μια πρόταση εκσυγχρονισμού, με πολλά πρακτικά οφέλη, η οποία όμως δεν έρχεται να αντικαταστήσει την πραγματική παρακολούθηση, καθώς οι βιντεοδιαλέξεις θα αναρτώνται μόλις ένα μήνα πριν την εξεταστική.
«Λαμβάνοντας υπόψη τις εξελίξεις στον τομέα τη σύγχρονης τηλεκπαίδευσης τόσο σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο, όσο και στη χώρα μας, επιθυμούμε να αναβαθμίσουμε την ποιότητα των παρεχόμενων σπουδών της Νομικής ΔΠΘ, αξιοποιώντας τη δυνατότητα που προσφέρει η πλατφόρμα open e-class. Προτείνουμε τη διεξαγωγή βιντεοσκόπησης των μαθημάτων με σκοπό τη διάθεση βιντεοδιαλέξεων στην εν λόγω πλατφόρμα», αναφέρουν οι φoιτητές. 


H πλατφόρμα e-class είναι το «διαδικτυακό βιβλίο» των φοιτητών, στο οποίο οι καθηγητές αναρτούν σημειώσεις και υλικό από τις παραδόσεις. Αυτή η πρακτική έγκειται στη διακριτική ευχέρεια των διδασκόντων καθηγητών, μερικοί από τους οποίους την χρησιμοποιούν και μερικοί όχι. Έντονη χρήση της πλατφόρμας γίνεται στο ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής, με τους φοιτητές να έχουν ανταποκριθεί θετικά σε αυτή.


Επίσης, οι φοιτητές αναγνωρίζουν ότι το βίντεο δεν θα αντικαταστήσει την πραγματική παράδοση. «Θεωρούμε σκόπιμη την ανάρτηση των βιντεοδιαλέξεων ένα μήνα πριν την έναρξη της εξεταστικής περιόδου. Έτσι, η βιντεοδιάλεξη δεν θα υποκαθιστά την άμεση διάλεξη, αλλά θα έχει καθαρά επικουρικό ρόλο», αναφέρουν.


Μερικά από τα πρακτικά οφέλη της βιντεοδιάλεξης είναι τα εξής: -Δίνεται η ευκαιρία στους φοιτητές που βρίσκονται στο πέρας των φοιτητών τους σπουδών, κι όχι μόνο, να παρακολουθήσουν έστω κι εκ των υστέρων, τα μαθήματα, καλύπτοντας κενά. -Δίνεται η δυνατότητα παρακολούθησης μαθημάτων προηγούμενων ετών ή εξαμήνων, τα οποία πρακτικά πολλοί φοιτητές αδυνατούν να παρακολουθήσουν την ώρα της παράδοσης, λόγω της ταυτόχρονης διεξαγωγής μαθημάτων του οικείου εξαμήνου τους. -Ιδίως για τους φοιτητές που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες και φοιτούν από απόσταση, αυτοί πλέον θα έχουν δυνατότητα παρακολούθησης των διαλέξεων. Με αυτό τον τρόπο η σχολή εκδημοκρατίζεται, επιτρέποντας σε όλους να ανταγωνίζονται τους συμφοιτητές τους επί ίσοις όροις. -Εργαζόμενοι φοιτητές μπορούν να παρακολουθούν τα μαθήματα, συνδυάζοντας με μεγαλύτερη επιτυχία σπουδές-εργασία. -Άρρωστοι φοιτητές μπορούν επίσης να καλύψουν τα κενά τους, με δικιά τους παρακολούθηση κι όχι με ...δανεικές σημειώσεις. -Αυτό το μέτρο πιθανώς να αυξήσει το κοινό του μαθήματος, καθώς η νέα γενιά είναι πιο κοντά στην τεχνολογία από ποτέ.


ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΠΟΥ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ ΣΤΗ ΝΟΜΙΚΗ ΑΠΘ
Η πρακτική των βιντεοδιαλέξεων εφαρμόζεται και στη Νομική του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, και μάλιστα ύστερα από πρωτοβουλία ...καθηγητών και όχι φοιτητών. Το αίτημα βρίσκεται στην κοσμητεία, η οποία επεξεργάζεται τη δυνατότητα υλοποίησής του.
 

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Εύλογο είναι τα κόμματα μετά από ένα μεγάλο γεγονός, οικονομικό,  πολιτικό, πόσο μάλλον εθνικής σημασίας, όπως η συμφωνία με τα Σκόπια,  να προσπαθούν να κάνουν και ταμείο σαν πολιτικά …μαγαζιά.

Ημερολόγιο