ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Σάββατο, 6 Ιανουαρίου, 2018 - 11:00
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΘΝΟΥΣ – ΑΛΛΙΩΣ

Ο Σίλας Σεραφείμ έρχεται για μια παράσταση και «παραδίδει μαθήματα ιστορίας»

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Σίλας Σεραφείμ
παράσταση
Stand Up Comedy

Έρχομαι στην Κομοτηνή και κάθε μέρα που βγαίνω είναι σαν να μην έχω φύγει ποτέ 

Μαθήματα ιστορίας θα παραδώσει τη Δευτέρα στην Κομοτηνή, ο συντοπίτης μας Σίλας Σεραφείμ, φυσικά της παράστασης του «Η Ιστορία του ελληνικού Έθνους – Αλλιώς». Ο επιτυχημένος ηθοποιός που ασχολείται με το stand up comedy, έρχεται στην Κομοτηνή για μία παράσταση, τη Δευτέρα 8 Ιανουαρίου στο Πολιτιστικό Κύτταρο ΡΕΞ, για να πει την ιστορία μέσα από ένα διαφορετικό πρίσμα. 


«Εγώ λέω απλώς από την ιστορική έρευνα που έκανα για την παράσταση, η οποία συνειδητοποιώ όσο  περνάει ο καιρός ουσιαστικά δεν είναι η ιστορία του ελληνικού έθνους αλλιώς, είναι η ιστορία του ελληνικού έθνους κανονικά. Απλώς την διδαχτήκαμε αλλιώς και σου φαίνεται αλλιώς η δική μου. Εμένα είναι η κανονική ιστορία. Λέει πολλά θέματα για τα οποία κατά καιρούς υπήρξαν παρεξηγήσεις. Επίσης επισημαίνει ότι πολλά από αυτά που ζούμε τώρα έχουν συμβεί στο παρελθόν, απλά επειδή δεν διαβάζουμε την ιστορία, δεν την ξέρουμε σωστά, νομίζουμε ότι όλα αυτά είναι καινούρια. Για παράδειγμα το να μην αλλάζουμε πολιτική και να αλλάζουμε πολιτικούς έχει ξανασυμβεί στο παρελθόν» είπε ο ηθοποιός μιλώντας στο ράδιο Χρόνος 87.5fm αναφορικά  με  την παράστασή του, η οποία παίχτηκε πρόσφατα και στη Θεσσαλονίκη. 


Ένα χαρακτηριστικό δείγμα από το πως βλέπει την ιστορία ο επιτυχημένος ηθοποιός, με τα δικά του λόγια: «Στην ελληνική επανάσταση πόσοι ξέρουνε ότι το 1821 μετά την ελληνική επανάσταση είχαμε δύο εμφυλίους πολέμους; Πόσοι το θυμούνται, μεσούσης μάλιστα της επανάστασης. Μέσω της επανάστασης είχαμε δύο εμφυλίους πολέμους. Η επανάσταση ψυχορραγούσε επειδή πολεμούσαμε μεταξύ μας. Αυτό όμως αν δεν το βάλεις στο σχολικό βιβλίο να το μάθει το παιδάκι, πως  θα πρέπει να μορφωθεί, αφού τελειώσει το σχολείο; Εγώ δεν μηδενίζω, μεγαλουργούσε κιόλας η Ελλάδα και μεγαλουργήσαμε,  αλλά και πολλές φορές πυροβολούσαμε τα πόδια μας.

Ο ελληνοτουρκικός πόλεμος του 1897 γιατί δεν διδάσκεται; Πρέπει να μάθουμε την παγίδα μην την ξαναπάθουμε αργότερα. Πρέπει να ξέρουμε ότι οι ξένοι δεν είναι μόνο κακοί, κάποια ευθύνη έχουμε και εμείς για την ιστορία μας. Δηλαδή αυτός ο λαός όλα σωστά τα έχει κάνει, δεν ευθύνεται για τίποτα; Αλλά άμα έχεις πολιτικούς που μιλούν για τον σοφό λαό συνέχεια, πόσο συνεχόμενα σοφός είναι αυτός ο λαός και είμαστε σε αυτή την κατάσταση; Πως γίνεται το 1945 εμείς να είμαστε οι νικητές, οι Γερμανοί οι ηττημένοι , όχι απλώς ηττημένοι, κατεστραμμένοι και αυτή την στιγμή να είμαστε κάτω από τους Γερμανούς; Αυτό τι είναι παγκόσμια συνομωσία; Οι μασόνοι, οι εβραίοι, όπως λένε πολλοί; Λέμε τα πάντα εκτός από το ότι δεν μπορούμε να οργανωθούμε σωστά και να κάνουμε πέντε πράγματα σωστά». 


Φυσικά, από το σατιρικό μικροσκόπιο του Σίλα δεν ξεφεύγουν και οι σημερινοί πολιτικοί για τους οποίους ανέφερε τα εξής: «Αντί να αλλάξουμε τις πολιτικές αλλάζουμε τους πολιτικούς. Δεν θέλουμε να αλλάξουμε τις πολιτικές. Πρέπει να δούμε ποιες πολιτικές μας έφεραν σε αυτή την κατάσταση. Προφανώς όχι ο Τσίπρας.

Ο Τσίπρας απλώς εκεί που ήτανε κρίσιμο το σημείο ήρθε, το έσπρωξαν το ποτήρι και έφυγαν όλα τα νερά, αλλά τα νερά τα ξεχείλισαν οι υπόλοιποι. Αυτά είναι μια συγκεκριμένη πολιτική. Για παράδειγμα το δημόσιο, ο τρόπος της κακοδιοίκησης, όλες αυτές οι νοοτροπίες και οι συμπεριφορές που μας κάνουν τριτοκοσμικές χώρες,  που δεν μπορεί να εφαρμοστεί ο νόμος, δεν έχουμε δικαιοσύνη, δεν λειτουργεί τίποτα, όλα αυτά. Καλό είναι ότι το κίνημα, το παλιό ΠΑΣΟΚ όμως έχει αρχηγό  την Φώφη, η Φώφη είναι ναυθαλινούχα, η Φώφη δεν μπορεί να σηματοδοτήσει το καινούριο, αφού  δύο κρίσιμες στιγμές που έπρεπε να είναι στην βουλή την κοπάνισε.

Ο Κυριάκος δεν τραβάει με τίποτε, προσπαθεί. Και ο Τσίπρας προσπάθεια έκανε, αλλά η προσπάθεια είναι και το τι προσπαθείς να κάνεις ακριβώς. Η προσπάθεια εδράζεται και σε κάποια πράγματα ορθολογικά, πήγε μόνος του να αλλάξει την Ευρώπη, δηλαδή πως θα το έκανε; Οι άλλοι όμως γιατί δεν την άλλαξαν γιατί δεν έκαναν τίποτα καλύτερο; Αλλά οι άλλοι ήταν δοσίλογοι;». 


Ο Σίλας Σεραφείμ δηλώνει ακόμα πως είναι πάντα αγχωμένος πριν από κάθε παράσταση –όσο περίεργο κι αν ακούγεται αυτό- ενώ μιλώντας για την Κομοτηνη, σχολιάζει: «Έρχομαι στην Κομοτηνή και κάθε μέρα που βγαίνω είναι σαν να μην έχω φύγει ποτέ, δεν έχω χάσει ούτε τις επαφές μου, ούτε τους φίλους μου, είναι ο αδερφός μου και η μητέρα μου εκεί. Αυτό το καλοκαίρι είναι το μοναδικό που δεν καταφέραμε να έρθουμε επειδή ήτανε έγκυος η Λίλα είχαμε και το μικρό.

Όμως, από αυτό το καλοκαίρι και πάλι θα είμαι εδώ και το Πάσχα μπορεί να έρθω. Φροντίζω όσο πιο πολύ μπορώ να είμαι εκεί. Αλλά οι επαφές μου είναι ίδιες και αναλλοίωτες». 
 Όσο για τα επαγγελματικά του σχέδια, προς το παρόν δηλώνει ότι δεν έχει σκοπό να μετακομίσει από την ΕΡΤ: «Προς το παρόν εγώ είμαι και στην ΕΡΤ - δουλεύω δηλαδή στην δημόσια τηλεόραση, οπότε δεν είναι εύκολα να πάω σε άλλο κανάλι. Το θέατρο επιτρέπεται,  αλλά σε άλλο κανάλι δεν μπορώ να εμφανιστώ,  εκτός αν φύγω. Προς το παρόν δεν υπάρχει τέτοια σκέψη οπότε το αφήνουμε».


Η παράσταση
Δευτέρα 8 Ιανουαρίου, 21.00, Πολιτιστικό Κύτταρο ΡΕΞ Κομοτηνής. Στάση στην Κομοτηνή με την τελευταία του stand up comedy παράσταση «Η Ιστορία του ελληνικού Έθνους – Αλλιώς» θα πραγματοποιήσει ο Κομοτηναίος Σίλας Σεραφείμ. Όπως λέει ο ίδιος για το περιεχόμενό της: "Η ιστορία είναι χρήσιμη, επειδή βλέποντας κανείς το παρελθόν, μπορεί να διαβάσει το μέλλον. Μόνη προϋπόθεση, η αλήθεια των γεγονότων". Τιμή προπώλησης 8 ευρώ.

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Πολιτικές διαστάσεις με  βολικές παρερμηνείες, στοχοποίηση  και επιδερμικές ερμηνείες, καθώς  και μηδενιστικές αναλύσεις για να αποκομίσουν πολιτικά οφέλη,  δεν μπορεί να επιδέχονται οι τραμπούκικες ενέργειε

Ημερολόγιο