ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Παρασκευή, 4 Αυγούστου, 2017 - 11:00
Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΑΪΧΑΝ ΚΑΡΑ ΓΙΟΥΣΟΥΦ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Όσα είπε στη Βουλή για να τα ακούσουν οι συντοπίτες του στη Ροδόπη

ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Αιχάν Καρά Γιουσούφ
Εκπαίδευση
Σχολεία

Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ: "Για να ακούσουν και οι συντοπίτες μου που δήθεν κόπτονται για μειονοτική εκπαίδευση, φέτος έφτασαν βιβλία στα σχολεία δύο μήνες πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς"

Δήμητρα Συμεωνίδου

Μίλησε στη Βουλή αλλά με στόχο να τα ακούσουν οι συντοπίτες του στη Ροδόπη. Ομιλία πραγματοποίησε στην Ολομέλεια της Βουλής την 1η Αυγούστου ο βουλευτής Ροδόπης ΣΥΡΙΖΑ ΑΪχάν Καρά Γιουσούφ για το νομοσχέδιο «Οργάνωση και λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης, τις ρυθμίσεις για την έρευνα και τις λοιπές διατάξεις». Εκεί άδραξε της ευκαιρίας να κάνει μία σύντομη αναφορά και στη μειονοτική εκπαίδευση, με αποδέκτες όσους στη Ροδόπη βάλλουν κατά των αποφάσεων της κυβέρνησης που αφορούν τη μειονότητα και ιδιαίτερα τον ευαίσθητο τομέα της παιδείας. 


Αποκρούοντας την κριτική της Νέας Δημοκρατίας στο νομοσχέδιο για τις αλλαγές στην Παιδεία, κατά την ομιλία του στη Βουλή, ο βουλευτής Ροδόπης του ΣΥΡΙΖΑ Αϊχάν Καρά Γιουσούφ, ανέφερε μεταξύ άλλων: Ιδρύονταν σχολές στην Περιφέρεια για τις ανάγκες της τοπικής οικονομίας και όχι της τοπικής παιδείας θα έλεγα και μετά - θα θυμόμαστε όλοι - ότι με τα ίδια κριτήρια ή για οικονομικούς λόγους έκλεισαν ή συγχωνεύτηκαν πανεπιστημιακά τμήματα και σχολές με το περίφημο σχέδιο Αθηνά του κου Αρβανιτόπουλου. Εμείς θα επιμείνουμε ότι η λύση είναι η διαρκής αναβάθμιση της ποιότητας της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης παρά τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες. Το νομοσχέδιο αυτό είναι συνέχεια των δράσεων της κυβέρνησης για την ανοικοδόμηση του κοινωνικού κράτους και την λειτουργία ενός δημόσιου πανεπιστημίου προσανατολισμένου στις ανάγκες των νέων και της ακαδημαϊκής κοινότητας και όχι των ιδιωτικών συμφερόντων". 


Σε άλλο σημείο της ομιλίας του καταφέρθηκε κατά όσων επιλέγουν να έχουν κοντή μνήμη σε θέματα εκπαίδευσης λέγοντας χαρακτηριστικά "ξεχνάνε όταν στα σχολεία αντί για βιβλία έδιναν φωτοτυπίες" και πρόσθεσε "πέρσι έφτασαν εγκαίρως τα βιβλία και για να ακούσουν και οι συντοπίτες μου που δήθεν κόπτονται πάρα πολύ για το ειδικό σύστημα που λέγεται μειονοτική εκπαίδευση φέτος έφτασαν τα βιβλία στα σχολεία δύο μήνες πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς".


Κατέληξε λέγοντας η παιδεία είναι δικαίωμα και όχι προνόμιο για κάποιους και πρέπει να εξασφαλίζεται από την Πολιτεία για όλα τα παιδιά ισόνομα. 


ΟΣΑ ΑΚΟΥΣΤΗΚΑΝ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Την ίδια μέρα ομιλία στην Ολομέλεια για το νομοσχέδιο «Οργάνωση και λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης, τις ρυθμίσεις για την έρευνα και τις λοιπές διατάξεις» πραγματοποίησε και ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Ξάνθης Χουσεΐν Ζεϊμπέκ, με τις αναφορές του για το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, να έχουν ενδιαφέρον. 


Κατά τον κο Ζεϊμπέκ το νομοσχέδιο "διασφαλίζει την δημοκρατικότερη διάρθρωση της διοίκησης, την παροχή επαγγελματικών πιστοποιητικών ευρωπαϊκών προσόντων και κυρίως την εμπλοκή των ΑΕΙ στις αναπτυξιακές προοπτικές των περιφερειών, μέσω των Ακαδημαϊκών Συμβουλίων Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας". 


Πρόσθεσε περαιτέρω πως "η δημιουργία των περιφερειακών Ακαδημαϊκών Συμβουλίων Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας έχει ως σκοπό την ουσιαστική σύνδεση των περιφερειών και άρα των τοπικών κοινωνιών με το παραγόμενο ερευνητικό έργο, με σκοπό αυτό να μετουσιωθεί σε αναπτυξιακό. Η ίδρυση των συγκεκριμένων συμβουλίων, τα οποία αντικαθιστούν τα συμβούλια διοίκησης, θεωρούμε ότι θα μπορέσει πραγματικά να πετύχουν την σύνδεση των πανεπιστημίων με την τοπική κοινωνία.

Πράγμα που για την Θράκη είναι καίριας σημασίας, καθώς το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, το Πανεπιστήμιο μας, με πλούσιο και σημαντικό ερευνητικό έργο, δεν έχει καταφέρει να πετύχει αυτήν την σύνδεση. Οι αντιλήψεις περί ιδιοκτητών του Πανεπιστημίου, τα σκάνδαλα και ανάλωση σε μικροπολιτική αποπροσανατόλισαν το Πανεπιστήμιο από το να γίνει όσο χρήσιμο θα μπορούσε για την τοπική κοινωνία. Επομένως, ευελπιστούμε τα ακαδημαϊκά συμβούλια ανώτατης εκπαίδευσης και Έρευνας να αποτελέσουν ένα αντίβαρο προς αυτήν την κατεύθυνση και να συμβάλλουν για  να γίνει το Πανεπιστήμιο μοχλός ανάπτυξης σε όλες τις περιφέρειες".


Στην ομιλία του υπενθύμισε επίσης ότι "έγινε πράξη η σύσταση του τομέα μειονοτικής εκπαίδευσης στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, με ταυτόχρονη κατάργηση του Διδασκαλείου στο Δημοκρίτειο. Ο τομέας μειονοτικής εκπαίδευσης αποτελούσε ένα χρόνιο αίτημα της μειονότητας για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και την εκπαίδευση εκπαιδευτικών. Επιπλέον, όλες οι παρεμβάσεις για την βελτίωση της μειονοτικής εκπαίδευσης και στις άλλες βαθμίδες, όπως στην προσχολική εκπαίδευση κινούνται προς την κατεύθυνση της αναβάθμισης της παρεχόμενης παιδείας. 


Χαιρετίζω την πρωτοβουλία του υπουργείου να νομοθετήσει ώστε να δικαιολογούνται οι απουσίες των μειονοτικών  μαθητών αντί για την παραμονή της κινητής εορτής, την επομένη της γιορτής, αφού εξυπηρετεί τον τρόπο εορτασμού των γιορτών μας".
Έκλεισε λέγοντας "σίγουρα μένουν πολλά να γίνουν σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και στην μειονοτική εκπαίδευση, όπως η αναμόρφωση των εγχειριδίων του ελληνόγλωσσου προγράμματος.

Πιστεύω ότι τα βιβλία του Ελληνόγλωσσου προγράμματος, που εδώ και 20 χρόνια εφαρμόζονται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, με το πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων έχουν κλείσει τον κύκλο τους. Πλέον είναι η κατάλληλη στιγμή και στα μειονοτικά δημοτικά σχολεία να διδάσκονται στο ελληνόγλωσσο πρόγραμμα τα βιβλία των δημόσιων σχολείων. Έστω και πιλοτικά σε κάποια. 


Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του τουρκόγλωσσου προγράμματος, από την άλλη, θα βοηθούσε στην αναβάθμιση της μειονοτικής εκπαίδευσης, ώστε τα παιδιά μας αποφοιτώντας από αυτά τα σχολεία να ξέρουν εξίσου καλά και τις δύο γλώσσες διδασκαλίας".
 

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Άτυπη καταστρατήγηση της συνθήκης Σένγκεν γίνεται κυρίως από τους Γερμανούς,  αντιμετωπίζοντας τους Έλληνες που ταξιδεύουν στη Γερμανία τον τελευταίο μήνα,  ως πολίτες δεύτερης κατηγορίας.

Ημερολόγιο