ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Τετάρτη, 5 Ιουλίου, 2017 - 11:00
ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΟ ΤΡΟΧΑΙΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ

Οι κατά καιρούς υποσχέσεις περί διαπλάτυνσης του οδοστρώματος

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δρόμοι
Θάνατος
Τραγωδία
Ροδόπη

Επαρχιακός δρόμος Κομοτηνής - Φαναρίου, φορτηγά και μπαλώματα

Δήμητρα Συμεωνίδου

Τις κατά καιρούς υποσχέσεις περί διαπλάτυνσης του επαρχιακού δρόμου των 6 χλμ, που έμειναν υποσχέσεις και δεν έγιναν πράξεις, έρχεται να αναδείξει το θανατηφόρο τροχαίο δυστύχημα, που στοίχισε τη ζωή σε έναν άνδρα και έστειλε στο νοσοκομείο τραυματία έναν ακόμα. Και μπορεί ο ανθρώπινος παράγοντας να ήταν κυρίαρχος στην πρόκληση και αυτού του τροχαίου, δεν παύει όμως να υφίσταται η ανάγκη για βελτίωση του συγκεκριμένου δρόμου.  Έχει μήκος μόλις έξι χιλιόμετρα, αλλά ελάχιστα έχουν γίνει για την βελτίωσή του και τίποτα για την διαπλάτυνσή του.

Ο δρόμος είναι στενός, έχει στροφές και σε πολλά σημεία η ορατότητα είναι περιορισμένη, λόγω του "πρασίνου" που αναπτύσσεται δεξιά και αριστερά των δύο λωρίδων κυκλοφορίας και δεν τυγχάνει ιδιαίτερης φροντίδας ακόμα και τους καλοκαιρινούς μήνες, στη διάρκεια των οποίων παρουσιάζει αυξημένη κίνηση. Σε αυτόν τον στενό δρόμο το όριο ταχύτητας παραβιάζεται, γίνονται προσπεράσεις παράνομα και ελλείψει αστυνόμευσης, τα τροχαία ατυχήματα δυστυχώς είναι αναπόφευκτα. Το τελευταίο, όμως, θανατηφόρο, έρχεται να αφυπνίσει συνειδήσεις τοπικών αρχόντων και να τους υπενθυμίσει τις υποχρεώσεις που έχουν στο επαρχιακό οδικό δίκτυο. Φυσικά τα προβλήματα δεν περιορίζονται μόνο σε αυτά τα 6 χλμ δρόμου. Επεκτείνονται σε όλο το μήκος του επαρχιακού οδικού δικτύου μεταξύ Κομοτηνής - Φαναρίου. Κι ενώ διανύουμε ήδη τον δεύτερο μήνα του καλοκαιριού, τα φορτηγά, που υποτίθεται θα απομακρύνονταν από τον συγκεκριμένο δρόμο, συνεχίζουν να κυκλοφορούν κανονικά επιβαρύνοντας επικίνδυνα τη μετακίνηση. 


Οι διερχόμενοι οδηγοί που έχουν ως προορισμό το Φανάρι και την Αρωγή πρέπει να ελιχθούν ανάμεσα σε πλήθος (ξένων κυρίως και ελληνικών) φορτηγών που αφήνουν την Εγνατία με τα διόδια και πάνε στην παλιά Εθνική Οδό για οικονομία. Κι όμως, πέρυσι ψηφίστηκε ο Ν. 4388 που απαγορεύει την κίνηση φορτηγών άνω των 3,5 τ. εκτός Εγνατίας (πλην εξαιρέσεων). Το ερώτημα γιατί δεν εφαρμόζεται απεύθυνε πρόσφατα η παράταξη πολιτών Κομοτηνής “Σπάρτακος”, προς κάθε αρμόδια υπηρεσία τοπικά αλλά και στην Αθήνα και μετά από δεκάδες τηλεφωνήματα και έγγραφα έγινε γνωστό πως:


1) το υπουργείο Μεταφορών δεν έχει καθορίσει σαφώς το παράπλευρο οδικό δίκτυο και η διευκρίνηση αυτή ακόμη “προχωράει”.
2) η Τροχαία δεν έχει ακόμη τη νομική/τεχνική δυνατότητα επιτόπιας είσπραξης του προστίμου (!) και δεν έχουν καθοριστεί οι χώροι όπου θα ακινητοποιούνται τα οχήματα των παραβατών.


3) η Εγνατία Οδός δεν έχει ενημερωθεί από την Τροχαία για την σήμανση που θα προειδοποιεί σχετικά τους οδηγούς φορτηγών (αν και η σήμανση κυρίως θα αφορά την Περιφέρεια), καθώς όλοι αναμένουν τις οδηγίες από το κέντρο.


Και μπορεί εν Αθήναις αρμόδιοι και των δύο υπουργείων να διαβεβαίωσαν τους ερωτώντες του Σπάρτακου πως πλησιάζει η λύση του προβλήματος, όμως το φετινό καλοκαίρι είναι εδώ και φέρνει ταλαιπωρία, πιθανούς θανάσιμους κινδύνους για τους διερχόμενους οδηγούς και καταστροφή της παλιάς Εθνικής Οδού από τα βαρέα οχήματα.  


Μέχρι να δοθεί λύση οι τοπικές Αρχές επιχειρούν με "μπαλώματα", όπως αυτό που κατέγραψε ο φακός του "Χ" με καινούργια ασφαλτόστρωση σε τμήμα ελάχιστων μέτρων του δρόμου Κομοτηνής - Φαναρίου, να διασφαλίσουν την...ασφάλεια των οδηγών. 
 

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Πως γίνεται το ίδιο δημοτικό συμβούλιο, της Κομοτηνής,  συγχρόνως να αποπνέει αέρα …Βρυξελλών και προόδου,  αλλά και οπισθοδρόμησης και περίεργων απόψεων και συμμαχιών. 

Ημερολόγιο