ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Τετάρτη, 29 Νοεμβρίου, 2017 - 11:00
ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΑΡΙΑ

Γιώργος Καλαντζής: «Η Σαρία για έναν μουσουλμάνο είναι ο δρόμος προς τον Θεό»

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Γιώργος Καλαντζής
Σαρία
Νομοθεσία
Υπουργείο Παιδείας

Ο Γ.Γ. Θρησκευμάτων σχολιάζει στον «Χ» τις αλλαγές στη Σαρία

Δήμος Μπακιρτζάκης

«Δεν έχει τελειώσει ο διάλογος που διεξάγουμε, νομίζω όμως ότι θα είμαστε σύντομα έτοιμοι για να κατατεθεί και στη βουλή το σχετικό νομοσχέδιο», είπε για τη Σαρία, μιλώντας στο ράδιο Χρόνος 87.5 fm ο γενικός γραμματέας Θρησκευμάτων του υπουργείου Παιδείας Γιώργος Καλαντζής. Ο κος Καλαντζής είπε ακόμη ότι στο πλαίσιο αυτού του διαλόγου έχουν καταγραφεί οι απόψεις των μητροπολιτών της Θράκης, των μουφτήδων, των Δικηγορικών Συλλόγων,  ενώ εκκρεμεί και μία συνάντηση με τον Σύλλογο Επιστημόνων της Μειονότητας. 


Ο κος Καλαντζής βάζει το ζήτημα των αλλαγών της Σαρία όχι μονο στο νομικό πλαίσιο, αλλά κυρίως στο θρησκεολογικό και υπό αυτή την έννοια ζητάει τον σεβασμό όλων, μιας και η Σαρία αφορά έναν θρησκευτικό νόμο. Λέει χαρακτηριστικά: «Ο καθένας έχει το βάρος της ευθύνης των λέξεων που χρησιμοποιεί. Μετά από αυτή την γενικότητα όμως, θα ήθελα όποιος μιλάει για ζητήματα που συνδέονται με την θρησκευτική πίστη των συμπολιτών μας, είτε είναι χριστιανοί είτε είναι μουσουλμάνοι είτε είναι εβραίοι, είτε είναι οτιδήποτε άλλο, να έχει την αίσθηση ότι τον ακούνε και αυτοί που είναι ενταγμένοι σε αυτή την θρησκευτική κοινότητα, εκείνοι που πιστεύουν δηλαδή και δεν είναι χρήσιμο να προσβάλλουμε κάποιον επειδή πιστεύει.

Καταλαβαίνω ότι η Σαρία στα μάτια ενός μη μουσουλμάνου και ειδικά υπό το βάρος των ειδήσεων που βλέπουμε στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και αυτών των τραγικών πραγμάτων που συμβαίνουν στην ευρύτερη περιοχή μας, να έχει ταυτιστεί με κάτι που είναι βάρβαρο. Στην πραγματικότητα όμως δεν είναι έτσι τα πράγματα, η Σαρία για έναν μουσουλμάνο είναι ο δρόμος προς τον Θεό, είναι μέρος της πίστης του. Η Σαρία βασίζεται στο ιερό κοράνι αλλά περιλαμβάνει και πολλές άλλες πηγές, όταν κάποιος απλώς λέει την φράση ότι η Σαρία είναι αναχρονιστική, προσβάλει μια θρησκεία που την ακολουθούν 1,1 δισεκατομμύριο συνάνθρωποί μας. Νομίζω ότι θα πρέπει να είμαστε πολύ πιο προσεκτικοί στα επίθετα που χρησιμοποιούμε, μπορεί μέρος της Σαρίας πράγματι να μην συμβαδίζει με τις εξελίξεις της εποχής μας, λογικό, η Σαρία όμως έχει τους δικούς της μηχανισμούς να εξελίσσεται»


Ο κος Καλαντζής εκτιμά ότι «ήδη στην Θράκη υπάρχει ο τρόπος κάποιος να αποφύγει την Σαρία και ειδικά στο θέμα των πολιτικών γάμων. Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι σε επίπεδο δικαστηρίων τα μόνα που έχουν απασχολήσει είναι τα κληρονομικά και μάλιστα όλη αυτή την περίοδο,  υπάρχει μόνο μια περίπτωση που έχει πάει στο ΕΔΑΔ»


Όσο για το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και την υπόθεση που χειρίζεται (τη γνωστή υπόθεση με τα κληρονομικά χήρας από την Κομοτηνή) ο κος Καλαντζής έχει την άποψη ότι θα καταδικάσει την Ελλάδα και πιστεύει ότι η απόφαση  της κυβέρνησης να δώσει την επιλογή εφαρμογής ή όχι της Σαρία στους μουσουλμάνους, είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Λέει μάλιστα: «Δεν μπορούμε να έχουμε ασφαλή στοιχεία για το ποιος θέλει τι. Έχουμε ασφαλή στοιχεία όμως ότι δεν θέλουν όλοι το ίδιο. Δεν μπορεί να πει κάποιος ότι υπάρχει συμφωνία, συνεπώς τι θα μπορούσε και θα έπρεπε να κάνει η πολιτεία εφόσον δεν υπάρχει ομοφωνία; Να δώσει το δικαίωμα επιλογής - αυτό συζητάμε».
Όσο για το γεγονός ότι η Σαρία δεν εφαρμόζεται σε άλλη χώρα της Ευρώπης ο κος Καλαντζής έχει άποψη και λέει ότι αυτό συμβαίνει μόνο κατ’ επίφαση,  καθώς ακόμη και εκεί υπάρχουν «παραθυράκια» από τα οποία οι μουσουλμάνοι μπορούν να κάνουν χρήση της Σαρία εφόσον επιθυμούν και συγκεκριμένα «να ακούνε τι λέει ο ιμάμης και μετά να το κάνουν σε συμβολαιογράφο».

Για το γεγονός ότι και η Τουρκία έχει καταργήσει τη Σαρία, ο γενικός γραμματέας αναφέρει: «Βεβαίως και η Τουρκία την κατήργησε αλλά να υπενθυμίσω ότι η Τουρκία είναι μια μουσουλμανική χώρα η οποία αποφάσισε να καταργήσει την Σαρία,  γιατί ο τότε ηγέτης της θεωρούσε ότι με αυτό τον τρόπο θα την βγάλει από μια ιστορική περίοδο που ο ίδιος είχε καταδικάσει. Οι μειονότητες υπέστησαν την ίδια ακριβώς μοίρα της υποχρεωτικής ένταξης στον αστικό κώδικα, χωρίς καν να ερωτηθούν. Εμείς δεν είμαστε μουσουλμανική χώρα, είμαστε ορθόδοξη χριστιανική χώρα και οι μουσουλμάνοι είναι μειονότητα. Εμείς αντί να πούμε ότι αυτό που ισχύει για εμάς δηλαδή τα αστικά δικαστήρια, σας το επιβάλουμε επειδή έτσι θέλουμε, προτιμούμε να ακολουθήσουμε μια λογική επιλογής.  Και όχι μια  λογική που ουσιαστικά τους έλεγε ‘αφού είστε μουσουλμάνοι,  μόνο Σαρία’. Με συγχωρείτε αλλά αυτό το θεωρώ πολύ πιο έξυπνο από αυτό που έγινε στην Τουρκία. Η Τουρκία είπε τα δικά της για το δικό της εθνικό συμφέρον,  εμείς να πούμε όμως αυτά που πρέπει για το δικό μας εθνικό συμφέρον»


Εν κατακλείδι, ο κος Καλαντζής είπε ότι χρειάζεται και μία εκ βάθρων αναδιοργάνωση των Μουφτειών στην Ελλάδα, ενώ υποστήριξε ότι: «πολλοί μουσουλμάνοι από την μια δεν επιθυμούν οι ίδιοι στην προσωπική τους ζωή να κάνουν χρήση του ισλαμικού νόμου, από την άλλη όμως δεν επιθυμούν και την κατάργησή του. Γιατί το θεωρούν και μέρος της ταυτότητάς τους ευρύτερα ως μουσουλμάνων, αλλά και ως μια διαρκή απόδειξη ότι η Ελλάδα επί της αρχής αποδέχεται το Ισλάμ»             

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Ο υποψήφιος περιφερειάρχης  στην περιφέρεια ΑΜΘ και πρώην «θρακάρχης» Τέρενς Κουίκ,  όπως ανέφερε εκπρόσωπος των ΑΝΕΛ,  «έθεσε εαυτόν εκτός κόμματος με τις πράξεις του,  γιατί παραβίασε τις αρχές των Ανεξάρτ