ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Πέμπτη, 21 Δεκεμβρίου, 2017 - 11:00
ΣΤΟΝ ΑΠΟΗΧΟ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΟΥ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑΤΟΣ

Συμβουλές καλής χρήσης του ποδηλάτου και οδικής ασφάλειας

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Ποδήλατα
Ποδηλάτες
Κυκλοφορία

Ένας επαγγελματίας οδηγός και ένα μέλος των On Bikes δίνουν συμβουλές και τονίζουν πως ο ποδηλάτης πρέπει να πειθαρχεί στον ΚΟΚ

Διονύσης Βοργιάς

Σε μία πόλη όπου οι κακές οδικές συμπεριφορές είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση - και στον απόηχο του δυστυχήματος με τον άτυχο νεκρό ποδηλάτη - είναι καιρός να αντιληφθούμε ότι το ποδήλατο αποτελεί όχημα και ο ποδηλάτης είναι οδηγός που πρέπει να σέβεται τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. 


Αυτό σημαίνει κράνος, φώτα, σωστή κίνηση στο δρόμο, πειθαρχία στις πινακίδες, και μία μακρά λίστα που περιγράφεται αναλυτικά στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ). Αξίζει να σημειώσουμε κυρίως τα παρακάτω άρθρα του ΚΟΚ:
-Άρθρο 1: Πεδίο εφαρμογής: Ο ΚΟΚ εφαρμόζεται σε οδούς και σε χώρους που χρησιμοποιούνται για δημόσια κυκλοφορία οχημάτων, πεζών και ζώων.


-Άρθρο 16: Θέση επί της οδού: Ο οδηγός κάθε οχήματος υποχρεούται να οδηγεί το όχημά του πλησίον του δεξιού άκρου του οδοστρώματος και αν ακόμη ολόκληρο το οδόστρωμα είναι ελεύθερο. Οι οδηγοί ποδηλάτων υποχρεούνται να κινούνται κατά μήκος οποιουδήποτε προς την κατεύθυνση της κυκλοφορίας βατού ερείσματος της οδού, εφόσον υπάρχει και δεν προκαλείται δυσχέρεια στους χρησιμοποιούντες αυτό, άλλως πλησίον του άκρου δεξιού του οδοστρώματος. Σε μονόδρομους, ο οδηγός δεν επιτρέπεται να οδηγεί αντίθετα με την κατεύθυνση του μονόδρομου.


-Άρθρο 42: Οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος: Απαγορεύεται η οδήγηση κάθε οδικού οχήματος από οδηγό, ο οποίος κατά την οδήγηση του οχήματος βρίσκεται υπό την επίδραση οινοπνεύματος, τοξικών ουσιών ή φαρμάκων που σύμφωνα με τις οδηγίες χρήσης τους ενδέχεται να επηρεάζουν την ικανότητα του οδηγού.


-Άρθρο 76: Φώτα ποδηλάτων: Τα ποδήλατα επιβάλλεται να είναι εφοδιασμένα με ένα λευκό ή κίτρινο φως μπροστά και ένα ερυθρό φως και αντανακλαστικό στοιχείο πίσω, ως και με έναν τουλάχιστον ανακλαστήρα σε κάθε πλευρά. Ομοίως ανακλαστικό στοιχείο κίτρινου χρώματος επιβάλλεται να τοποθετείται σε κάθε ποδομοχλό. Εξαιρούνται της υποχρέωσης να φέρουν τα ως άνω φώτα, εφόσον δεν κυκλοφορούν τη νύχτα, τα ποδήλατα των οποίων η διάμετρος τροχού δεν υπερβαίνει τα 500 χιλιοστά, τα αγωνιστικά και τα ποδήλατα βουνού.


ΔΥΟ ΕΙΔΙΚΟΙ ΥΠΟΓΡΑΜΜΙΖΟΥΝ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΟΝ ΚΟΚ
Ότι καθημερινά βλέπει δεκάδες κακές οδικές συμπεριφορές ποδηλάτων, υπογραμμίζει ο επαγγελματίας δάσκαλος οδήγησης Δημήτρης Πατσαβούδης. "Ανάποδα σε μονόδρομο, μέσα στον πεζόδρομο και πολλά άλλα. Κανονικά, όταν ένα ποδήλατο κινείται στον πεζόδρομο, είναι σα να κινείται αυτοκίνητο στον πεζόδρομο, δηλαδή πρέπει να επιβληθεί πρόστιμο 250 ευρώ. Επίσης, απαγορεύεται να πηγαίνουν ποδήλατα με 20 χλμ/ώρα στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, και πρέπει να φορούν κράνος και το ποδήλατο να έχει καθρέπτες. Ό, τι ακριβώς ισχύει για ένα μηχανάκι, ισχύει και για ένα ποδήλατο", αναφέρει και υπογραμμίζει πως "ο ποδηλάτης οφείλει να τηρεί κανονικά τον ΚΟΚ".


Ο κος Πατσαβούδης εξηγεί και την καλή χρήση του ποδηλατόδρομου. "Ακόμη και στον ποδηλατόδρομο συνήθως υπάρχουν δύο ρεύματα ποδηλατόδρομου. Αυτό συμβαίνει για συγκεκριμένο λόγο, ώστε να ξέρει ο πεζός από που θα ελέγξει για ένα διερχόμενο ποδήλατο. Επίσης, πάνω στους ποδηλατόδρομους υπάρχουν STOP τα οποία και δεν τηρεί σχεδόν κανένας ποδηλάτης. Από την άλλη οι ποδηλάτες περνούν τις διαβάσεις μαζί με τους πεζούς, παρόλα αυτά ο πεζός έχει προτεραιότητα και το ποδήλατο STOP άρα κι αυτή είναι λάθος συμπεριφορά. Όταν κινούνται νύχτα, οφείλουν να έχουν φώτα μπρος-πίσω και ανακλαστήρες όπως οι μηχανές", εξηγεί αναλυτικά.


Πως το ποδήλατο είναι όχημα, υπογραμμίζει ο ποδηλάτης και μέλος των On Bikes Κομοτηνής Άνθιμος Σεβδυνίδης. "Το πιο βασικό είναι να τηρούμε τον ΚΟΚ. Ο Κώδικας ισχύει για όλους: Αυτοκίνητα, μηχανές, ποδήλατα, ακόμη και πεζούς. Γιατί και πριν δύο εβδομάδες έγινε ένα ατύχημα στην Ηρώων, όπου πεζός δεν πέρασε από διάβαση πεζών και συγκρούστηκε με μηχανή. Άρα, όλοι μας πρέπει να προσέχουμε στο δρόμο, για να συνυπάρχουμε αρμονικά", αναφέρει.


Ο ίδιος εξηγεί ότι το βράδυ απαιτείται μεγάλη προσοχή: "Το βράδυ είναι απαραίτητο να έχουμε μπρος-πίσω φώτα, και να επιλέγουμε φωτεινούς δρόμους ώστε να κινούμαστε. Πρέπει να φροντίζουμε να έχουμε ανακλαστήρες, ώστε να είμαστε ορατοί στο οδόστρωμα", ενώ καταληκτικά σημειώνει πως όλα είναι θέμα παιδείας. "Και όταν υπάρχει ποδηλατόδρομος, πρέπει να πηγαίνουμε από αυτόν, να τηρούμε τον ΚΟΚ και να μην πηγαίνουμε από τον δρόμο. 


Ούτε πρέπει να πηγαίνουμε ανάποδα σε μονοδρόμους ή πάνω σε πεζοδρόμια. Κι όλα αυτά είναι θέμα παιδείας και σεβασμού προς τον άλλο", καταλήγει.
 

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Νέα Δημοκρατία travel,  λένε χαρακτηριστικά οι  σύμβουλοι  της Περιφερειακής Αναγέννησης,  οι οποίοι θα μεταφερθούν με το λεωφορείο που έστειλε το κόμμα, με το καινούργιο σήμα βέβαια,  στα κεντρικά γραφεία σ